Mówcy / Eksperci
Andrzej Borczyk
Język wystąpień:
WYBRANE TEMATY / OBSZARY WYSTĄPIEŃ
- Transformacja cyfrowa i jak ją wykorzystać?
- Lider Przyszłości
- Sprzedawca Przyszłości
- Zaaangażowane organizacje
- Zarządzanie talentami na dziś i jutro
Od ponad 20 lat pracuje w kluczowych globalnych organizacjach na rynku Polskim i Europy Centralnej. Firmy te są doskonałym przykładem jak osiągać ponadprzeciętne rezultaty nie tylko dzięki znanym markom, ale dzięki systematycznemu budowaniu zaangażowanych zespołów osiągających długofalowe sukcesy.
Karierę zawodową rozpoczął jako Przedstawiciel Handlowy w firmie Mars/Masterfoods w 1995 roku. Po roku zarządzał swoim pierwszym zespołem sprzedaży. Następnie kierował działem szkoleń, a w kolejnym kroku objął obowiązki Kierownika Regionalnego Sprzedaży zarządzając sprzedażą na terytorium 1/3 Polski. Później na stanowisku Sales Operations Manager koordynował operacje wspierające dział sprzedaży. Pracę w obszarze HR podjął w 2003 roku jako Business Partner dla obszaru Supply, a następnie awansował na stanowisko Resourcing and Talent Development Director. W tej roli tworzył strategię rekrutacji i rozwoju budując Employer Branding, Programy Graduackie, sukcesję oraz programy oceny i rozwoju kompetencji w Polsce oraz regionie CEE.
W 2008 roku Andrzej dołączył do firmy Diageo, gdzie pełnił funkcję Dyrektora HR na Polskę, a następnie także na rynki dystrybucyjne Europy Centralno – Wschodniej. Był odpowiedzialny za strategię dotyczącą zasobów ludzkich i jej wdrażanie w całej organizacji. Pod koniec 2010 roku dołączył do Microsoft na stanowisko Dyrektora HR realizując strategię rozwoju kapitału ludzkiego oraz koordynował szkolenia rozwoju kluczowych kompetencji na poziomie CEE. W tym czasie Microsoft uzyskiwał każdego roku tytuł Great Place to Work oraz dwukrotnie wygrywał w swoich kategoriach.
Do Grupy Żywiec Andrzej dołączył w kwietniu 2016 roku na stanowisko Dyrektora Personalnego w randze Członka Zarządu. Grupa Żywiec jest częścią globalnego koncernu Heineken, zatrudnia w Polsce ponad 2000 osób, łączy tradycję i innowacyjność, warzy piwo w pięciu browarach i posiada szerokie portfolio doskonale rozpoznawalnych marek.
Andrzej jest absolwentem Wydziału Chemii oraz Studium Zarządzania i Biznesu na Uniwersytecie Jagiellońskim.
Jest jednym z współzałożycieli HRInfluencers, wykładowcą na studiach MBA oraz międzynarodowych konferencjach HR Summit Europe.
Pasją Andrzeja jest tenis, narty i piłka nożna oraz spędzanie aktywnie czasu z rodziną i bliskimi.