Michał Kanarkiewicz Strategie szachowe Mistrzów
w biznesie Powerspeech
+ symultana szachowa
ARTUR B. CHMIELEWSKI naukowiec, konstruktor sond kosmicznych,
syn Papcio Chmiela
Opowie o:
Jak funkcjonuje NASA? Realizacja trudnych projektów
Technologia teraz i w przyszłości
Jak budować zespoły bardziej efektywne?
Bazy na Księżycu i Marsie
Tylko u nas!
Szkolenia/doradztwo/coaching z prof. Markiem Kochanem - Komunikacja kryzysowa
- Wystąpienia live + prezentacje ze slajdami
- Storytelling w zarządzaniu i komunikacji
- Kreowanie dobrego wizerunku
- Erystyka w mediach i kontakcie live
- Perswazja
- Autoprezentacja, wystąpienia w mediach
- Debaty, panele
Video MP4 Zobacz szczegóły volume_off Włącz dźwięk Video YT

Negocjacje

Problem zgłoszony przez Klienta:

Duża firma obrotu nieruchomościami zgłosiła się do nas z prośbą o przygotowanie obecnych handlowców do profesjonalnych negocjacji. Rynek obrotu nieruchomościami stał się bardzo konkurencyjny a firma jakiś czas temu podjęła decyzję o wykreowaniu nowej przewagi strategicznej, jakim miałaby być niższa cena za równie dobrą, konkurencyjną jakość. Strategia ta, wbrew oczekiwaniom, doprowadzała jednak do zmniejszenia przychodów i zaczęła być nieopłacalna. Firma zdecydowała powrócić do swoich cen i rozwinąć kompetencje negocjacyjne swoich handlowców. Ich zadaniem była nie tylko prezentacja ofert, ale również umiejętne negocjacje w celu uzyskania najlepszej możliwej ceny, dającej również satysfakcję klientowi.

Rozwiązanie:

Zaproponowaliśmy:

  • krótki warsztat, podczas którego handlowcy prezentowali trenerowi swoje umiejętności, wykorzystywane podczas rzeczywistych spotkań ze swoimi klientami. Zadaniem trenerów była obserwacja, analiza i ocena aktualnych kompetencji negocjacyjnych handlowców.
  • szyte na miarę warsztaty nt. efektywnych negocjacji handlowych, w oparciu o: ofertę firmy, przykładowe sytuacje opisane przez kierownictwo i handlowców firmy oraz wnioski z obserwacji handlowców w trakcie prezentowanych rozmów z klientami.

Cel projektu szkoleniowego:

Wspólnie z Klientem został opracowany program warsztatów, który spełniał m.in. poniższe cele wskazane przez Klienta:

  • zdobycie wiedzy z zakresu efektywnego przygotowywania i planowania negocjacji,
  • poznanie podstawowych stylów negocjacyjnych,
  • rozpoznanie swojego naturalnego stylu negocjowania i sytuacji w których może on być najbardziej skuteczny,
  • rozpoznanie negatywnych postaw i nawyków oraz określenie sposobów ich eliminacji,
  • poznanie i przypomnienie metod i narzędzi negocjacyjnych,
  • doskonalenie zdolności perswazji i przekonywania,
  • zdobycie umiejętności rozwiązywania problemów w negocjacjach oraz poszukiwania alternatyw i dążenia do negocjacji win-win,
  • umiejętności efektywnej komunikacji niezbędnych w negocjacjach.

Follow-up:

W celu wzmocnienia i utrwalenia efektów warsztatu, przeprowadziliśmy w firmie Klienta działania typu follow-up, których głównym założeniem było ugruntowanie wiedzy i umiejętności pozyskanych w ciągu procesu szkoleniowego, podtrzymanie zaangażowania uczestników w zmianę swoich nawyków oraz utrwalenie wykorzystywania nowych narzędzi.

W ramach działań follow-up:

  • handlowcy, uczestnicy warsztatów po zakończeniu szkolenia, zostali poproszeni o zaproponowanie celów wynikających ze szkolenia, które powinni zrealizować w ciągu najbliższych 2-3 miesięcy, aby osiągnąć wyższy poziom w sztuce negocjacji. Cele te były związane przede wszystkim ze zmianą negatywnych postaw i nawyków zidentyfikowanych w trakcie warsztatów oraz nabranie wprawy i utrwalenie posługiwanie się konkretnymi metodami i narzędziami negocjacyjnymi,
  • w ciągu kolejnego miesiąca trenerzy kontaktowali się z handlowcami on-line na krótkie rozmowy oceniające postępy w realizacji celów i umożliwiające dobranie odpowiednich działań korygujących,
  • po 2 miesiącach od zakończenia treningu handlowcy wzięli udział w dodatkowym dwugodzinnym interaktywnym szkoleniu on-line weryfikującym wiedzę pozyskaną we wcześniejszym procesie szkolenia oraz w trakcie podjętych działań zmierzających do realizacji celów. 

Efekty:

Po trzech miesiącach od zakończenia treningu poprosiliśmy firmę obrotu nieruchomościami o ocenę efektów zrealizowanego programu szkoleniowego. W ankiecie oceniającej firma podkreślała, że umiejętności handlowców nabyte w trakcie całego procesu szkoleniowego poprawiły kompetencje negocjacyjne pracowników. Dzięki ich postawie, umiejętnościom i wykorzystywanym narzędziom, wzrosła liczba klientów akceptujących nieco wyższe ceny i usatysfakcjonowanych z dokonanego zakupu, a co za tym idzie zwiększyły się obroty firmy.

Przykład realizacji – gra szkoleniowa „Traktat Pokojowy”

Traktat pokojowy to symulacja wielowymiarowych negocjacji, która zmusza uczestników do poszukiwania optymalnych rozwiązań.

Gracze „przenoszą się” w czasie do początku XX wieku. Są oni przedstawicielami trzech państw z Archipelagu Wersa, położonego gdzieś na zapomnianym zakątku Oceanu Spokojnego. Zebrali się z bardzo ważnego powodu. Ich państwa były do niedawna zaangażowane w bardzo poważny konflikt zbrojny. Zakończyła się właśnie najstraszliwsza wojna, jaka miała dotychczas miejsce w ich archipelagu. Teraz czeka ich trudne zadanie – wynegocjowanie warunków traktatu pokojowego.

Cele gry:

  • zrozumienie procesu i elementów negocjacji,
  • zrozumienie wagi przygotowań do negocjacji,
  • doświadczenie emocji związanych z negocjacjami i ich wpływu na przebieg negocjacji,
  • doświadczenie wpływu stylów i technik negocjacyjnych na wynik negocjacji oraz na zachowania negocjatorów,
  • identyfikacja czynników ważnych dla wyniku negocjacji.

DZIĘKUJEMY ZA ZAUFANIE