Innowacyjność i kreatywność
Problem zgłoszony przez Klienta:
Na początku ub. roku firma budująca stoiska targowe poprosiła o szkolenie dla swoich projektantów i konstruktorów, dzięki któremu staliby się bardziej kreatywni i tworzyli bardziej innowacyjne produkty mogące efektywnie konkurować z innymi ofertami na rynku. Oferowana przez firmę zabudowa targowa od jakiegoś czasu wydawała się przestarzała w porównaniu z ofertą konkurencji i firma traciła klientów. Firma próbowała zmotywować swoich pracowników do bardziej twórczego podejścia, ale pojawiający się zapał trwał krótko i nie przynosił oczekiwanych rezultatów w postaci innowacyjnych rozwiązań.
Zidentyfikowany problem:
Specjaliści z naszej firmy przeprowadzili wstępny audyt organizacyjny, który ujawnił poniższe bariery kreatywnej postawy wśród pracowników firmy:
Rozwiązanie:
W celu rozwiązania problemu zaproponowaliśmy przygotowanie i realizację:
Cel projektu szkoleniowego:
Celem mini warsztatu dla zarządu było uświadomienie kierownictwu firmy istoty motywowania pracowników oraz zapoznania się z wybranymi technikami motywacji wspomagającymi twórcze zaangażowanie pracowników w rozwiązywanie problemów
i pokonywania stawianych wyzwań.
Warsztaty technik kreatywnych dla pracowników, opracowany specjalnie dla Klienta miał na celu zbudowanie bardziej twórczej postawy zespołu projektantów i konstruktorów oraz wzrost innowacji i usprawnień umożliwiających zdobycie przewagi konkurencyjnej. Biorąc pod uwagę aktualny potencjał organizacji oraz nadrzędny cel projektu ustalono, że szkolenie powinno umożliwić zdobycie następujących umiejętności:
Follow-up:
W celu wzmocnienia i utrwalenia efektów warsztatu przeprowadziliśmy w firmie Klienta działania typu follow-up, których głównym założeniem było ugruntowanie wiedzy i umiejętności pozyskanych w ciągu procesu szkoleniowego, podtrzymanie zaangażowania uczestników w zmianę swoich nawyków oraz utrwalenie wykorzystywania nowych narzędzi.
W ramach działań follow-up:
Efekty:
W wyniku przeprowadzonych szkoleń i spotkań zarówno zarząd, jak i pracownicy otrzymali najważniej informacje i pozyskali odpowiednie kompetencje niezbędne do stworzenia twórczego środowiska pracy.
Projektanci i konstruktorzy stali się świadomi swojego poziomu kreatywności oraz odkryli co może być ich motywatorem do twórczego działania. Na skutek wspólnej pracy nad nowym projektem „pod okiem” trenerów podnieśli poziom kompetencji w zakresie myślenia przez analogie, abstrahowania, indukcji, dedukcji czy metaforyzowania oraz przełamywania stereotypowego postrzegania świata, w szczególności pułapek wynikających z tzw. „wiedzy eksperckiej” czy „starych prawd”. Swobodnie korzystali z wybranych technik grupowej pracy twórczego myślenia.
Efektem wymiernym projektu, obok stworzenia propozycji innowacyjnej zabudowy targowej, było zaprojektowanie przez pracowników procesu twórczego rozwiązywania problemów w swoim zespole z wykorzystaniem metod kreatywnych w bieżącej pracy.
Przykład realizacji: gra szkoleniowa „Roboty”
Gra symulacyjna, w której uczestnicy wcielą się w role projektantów z firm produkujących roboty. Ich celem jest opracowanie konceptu robota, mającego poradzić sobie z jednym z wyzwań życia codziennego lub biznesowego. Dzięki symulacji uczestnicy poznają różne techniki rozwijające kreatywność. Mają też możliwość sprawdzenia w praktyce procedury projektowania nowych produktów lub usług.
Udział w rozgrywce umożliwił pełne zaangażowanie potencjału twórczego i był szczególną wartością dla zespołu projektującego innowacyjne rozwiązania i planujących nowe produkty, rozwijając swoją pomysłowość.
Cele gry:
Prawa Autorskie Copyright © 2019 PRESTIGE BUSINESS GROUP. Dokumenty, grafiki, skrypty i inne pliki tworzące portal www.prestigebg.pl www.mowcyinspirujacy.pl oraz www.mayagency.com.pl są własnością PRESTIGE BUSINESS GROUP. Wszystkie znaki towarowe zostały użyte tylko w celach informacyjnych i należą do ich właścicieli, chyba że są oznaczone jako "COPY FREE" lub "BEZ OGRANICZEŃ". Zawartość stron, oraz innych publikacji autorstwa PRESTIGE BUSINESS GROUP podlega ochronie prawa autorskiego. Prawa autorskie programów szkoleniowych należą do ich autorów. PRESTIGE BUSINESS GROUP zezwala na kopiowanie dokumentów publikowanych na stronach: www.prestigebg.pl www.mowcyinspirujacy.pl oraz www.mayagency.com.pl tylko w celach prywatnych. Kopiowanie w celach komercyjnych lub nieprywatnych i rozpowszechnianie jakąkolwiek metodą poligraficzną, czy elektroniczną jest zabronione, chyba że zostało inaczej uzgodnione z Radcą Prawnym PRESTIGE BUSINESS GROUP. Pojedyncze dokumenty publikowane przez PRESTIGE BUSINESS GROUP w internecie mogą zawierać inne notki z prawami autorskimi związane z tymi dokumentami.
DZIĘKUJEMY ZA ZAUFANIE