Michał Kanarkiewicz Strategie szachowe Mistrzów
w biznesie Powerspeech
+ symultana szachowa
ARTUR B. CHMIELEWSKI naukowiec, konstruktor sond kosmicznych,
syn Papcio Chmiela
Opowie o:
Jak funkcjonuje NASA? Realizacja trudnych projektów
Technologia teraz i w przyszłości
Jak budować zespoły bardziej efektywne?
Bazy na Księżycu i Marsie
Tylko u nas!
Szkolenia/doradztwo/coaching z prof. Markiem Kochanem - Komunikacja kryzysowa
- Wystąpienia live + prezentacje ze slajdami
- Storytelling w zarządzaniu i komunikacji
- Kreowanie dobrego wizerunku
- Erystyka w mediach i kontakcie live
- Perswazja
- Autoprezentacja, wystąpienia w mediach
- Debaty, panele
Video MP4 Zobacz szczegóły volume_off Włącz dźwięk Video YT

Zarządzanie sobą i zadaniami w czasie

W ub. roku zgłosiła się do nas firma doradcza z prośbą o podniesienie efektywności pracy doradców podatkowych i księgowych. Zainstalowane na stanowiskach pracy programy informatyczne wykazały, że średni czas pracy księgowego wyniósł niewiele ponad 3 godziny efektywnej pracy, przy ośmiogodzinnym czasie przebywania w firmie. Ponadto, w ostatnich miesiącach zdażyły się skargi zwiazane z niedotrzymywaniem niektórych terminów.

Problem zgłoszony przez Klienta:

Kierownictwo firmy doradczej, przy udziale coachów i trenerów z naszej firmy szkoleniowej przeanalizowało działania poszczególnych pracowników i zauważyło następujące problemy obniżające efektywność pracy:

  • niewłaściwe ulokowanie czterech pracowników osiągających najniższe efekty (ich stanowiska pracy znajdowały się w pobliżu ścieżek, którymi inni pracownicy wędrowali na przerwy),
  • brak przydziału odpowiedzialności za poszczególnych klientów,
  • brak planowania pracy i priorytetyzacji działań.

Cel:

Oprócz działań podjętych na poziomie kierowniczym (zmiany struktur logistycznych i przestrzennych oraz podniesienie kompetencji kierowniczych) pracownicy odbyli trening gospodarowania sobą w czasie, którego celem było dostarczenie narzędzi ułatwiających doprowadzenie do zwiększania efektywności własnej pracy poprzez wyznaczanie celów, priorytetyzowanie działań i planowania.

Szkolenie odbywało się w trzech  przestrzeniach czasowych:

1. przeszłości – aby wyciągnąć wnioski o aktualnych umiejętnościach gospodarowania czasem,
2. teraźniejszości – koncentrując uwagę na potrzebach, narzędziach i korzyściach wynikających z lepszego zarządzania sobą w czasie,
3. przyszłości – w zakresie wyznaczania celów, priorytetów i planowania.

Podczas zajęć uczestnicy poznali szereg praktycznych wskazówek związanych z planowaniem pracy, realizacją zadań zespołu, efektywnym organizowaniem czasu w sytuacjach kryzysowych, pracą pod presją.
Doskonalili kompetencje w zakresie planowanie działań krótko i długoterminowych oraz rozpoznawania priorytetów, definiowanie celów i zadań;
Doradcy i księgowi zidentyfikowali najczęstsze przyczyny marnotrawienia czasu oraz wdrożyli działania korygujące (w tym model 5S Kaizena).

Przykład realizacji – gra szkoleniowa „Napad na bank”

Uczestnicy szkolenia otrzymują chaotyczny opis pewnej sytuacji. Obejmuje on dane dotyczące pracy kasjerów banku, ulokowania alarmów, sposobu interwencji policji itp. Zadaniem uczestników jest zaplanowanie i zorganizowanie „napadu na bank” przy jak najniższych kosztach i zasobach ludzkich. W zależności od podjętych decyzji możliwe jest zdobycie różnych kwot lecz w przypadku nieudanej akcji uczestnicy są aresztowani przez ochronę banku lub policję.

Efekty realizacji:

  • przeanalizowanie własnej efektywności, dostrzeżenie obszarów deficytowych oraz zaplanowanie działań korygujących,
  • przeanalizowanie „złodziei czasu” w organizacji oraz zaproponowanie działań korygujących,
  • poznanie teorii małp Onkena, jako podstawy zarządzania własną efektywnością we współpracy z innymi,
  • umiejętność wyznaczania celów zgodnie (nawiązanie do zasady SMART),
  • umiejętność podejmowania decyzji (w oparciu o zasadę Pareto),
  • umiejętność wyznaczania priorytetów (z zastosowaniem matrycy Eisenhowera),
  • umiejętność przekładania celów na zadania,
  • poznanie praktycznych zasad planowania czasu,
  • umiejętność planowania czasu (w tym korzystanie z narzędzi Outlook), praca z kalendarzem.

DZIĘKUJEMY ZA ZAUFANIE