Michał Kanarkiewicz Strategie szachowe Mistrzów
w biznesie Powerspeech
+ symultana szachowa
ARTUR B. CHMIELEWSKI naukowiec, konstruktor sond kosmicznych,
syn Papcio Chmiela
Opowie o:
Jak funkcjonuje NASA? Realizacja trudnych projektów
Technologia teraz i w przyszłości
Jak budować zespoły bardziej efektywne?
Bazy na Księżycu i Marsie
Tylko u nas!
Szkolenia/doradztwo/coaching z prof. Markiem Kochanem - Komunikacja kryzysowa
- Wystąpienia live + prezentacje ze slajdami
- Storytelling w zarządzaniu i komunikacji
- Kreowanie dobrego wizerunku
- Erystyka w mediach i kontakcie live
- Perswazja
- Autoprezentacja, wystąpienia w mediach
- Debaty, panele
Video MP4 Zobacz szczegóły volume_off Włącz dźwięk Video YT

Wespół w zespół – perfekcyjna komunikacja w zespole

W 2017 roku zgłosiła się do nas firma z branży IT. Organizacja posiadała system oceny pracowniczej opisany poprzez wartości oczekiwane i opisane na poszczególnych stanowiskach.

Problem zgloszony przez Klienta:

Zarząd firmy zaobserwował niedostateczny przepływ informacji pionowej. Dyrekcja i kierwonicy firmy skarżyli się na brak informacji od pracowników liniowych oraz naruszanie dyscypliny pracy. Pracownicy liniowi oraz misrzowie/brygadziści nie czuli się zmotywowani do wypełniania obowiązków, ze względu na brak komunikowania celów organizacji i brak świadomości powodów wypełniania zadań, które wydawały im się bezsensowne.

Cel:

Cel, który postawiono przed nami dotyczył efektywnej ścieżki przepływu informacji, tj:

  • menedżerowie komunikują cele organizacji, wyznaczają cele i kierunki działań, wraz z podległymi pracownikami omawiają wartość podejmowanej pracy oraz jej wpływ na funkcjonowanie całej organizacji,
  • pracownicy na bieżąco zgłaszają swoim przełożonym problemy, które napotykają w codziennej pracy, wskazują obszary, w których działania muszą być podejmowane na stanowiskach kierowniczych oraz zgłaszają własne pomysły rozwiązań,
  • menedżerowie i pracownicy liniowi odbywają rozmowy i wspólnie poszukują rozwiązań sytuacji problemowych.

Przykłady realizacji – gra terenowa „Zbuduj pojazd”.

Aby „wyjąć” grupę menedżerów i pracowników liniowych z uwarunkowanej negatywnie sytuacji, zaproponowaliśmy kilkuetapową grę terenową „Zbuduj pojazd”.

Etap1:

Podwładny instruowany przez przełożonego buduje pojazd (w terenie lub na sali szkoleniowej) zgodnie z wytycznymi. Następnie wspólnie budowana jest instrukcja, która umożliwia efektywny przepływ informacji. Jest ona objęta standardem zlecania zadań.

Etap 2:

Podwładny „wchodzi” w rolę przełożonego, który uczy budowy innej konstrukcji, przy zastosowaniu działań z etapu 1.

Etap3:

Wespół w zespół – uczestnicy wspólnie konstruują pojazd.

Efekty realizacji:

  • doświadczenie procesu przepływu informacji obarczonego procesami zniekształceń, usunięć i generalizacji spowodowało wzrost odpowiedzialności nadawców komunikatu i doprowadziło do zwiększenia precyzji w przekazywaniu informacji współpracownikom,
  • zwrócenie uwagi na rolę zadawania pytań, aktywnego słuchania i porządkowania informacji na płaszczyżnie przełożony – podwładny doprowadziło do zwiększenia zaufania pomiędzy obiema stronami, co wpłynęło na zwiększenie częstotliwości spotkań oraz podniesienie ich efektywności,
  • pracownicy na najniższych szczeblach zauważyli wzrost szacunku do innych niezależnie od wiedzy, umiejętności i wykształcenia.

DZIĘKUJEMY ZA ZAUFANIE