Proksemika wystąpień publicznych
Problem zgłoszony przez Klienta:
Jedna z dużych firm z branży FMCG będąca w trakcie ekspansji na rynki zagraniczne, chciała podnieść jakość wystąpień i prezentacji swoich menedżerów ds. pierwszych kontaktów. Rolą menedżerów były wystąpienia na forum publicznym, prezentację firmy oraz jej usług zarówno przed potencjalnymi klientami, jak i potencjalnymi partnerami i pracownikami na rynku docelowym. Same prezentacje firmy oraz usług były przygotowane bardzo profesjonalnie i ciekawie, jednak w czasie wystąpień nie następowała oczekiwana interakcja ze słuchaczami i brakowało „przestrzeni” na budowanie nowych relacji.
Zidentyfikowany problem:
Podczas fazy wstępnej analizy problemu nasi trenerzy wzięli udział w wystąpieniach trzech wybranych menedżerów. Na podstawie obserwacji zidentyfikowano kilka błędów, które były głównymi przyczynami braku oczekiwanej interakcji ze słuchaczami i „przestrzeni” na budowanie nowych relacji:
Powyższe czynniki stanowiły znaczącą barierę w nawiązywaniu pozytywnych kontaktów z innymi ludźmi.
Rozwiązanie:
zaproponowaliśmy szyte na miarę warsztaty z wąskiego obszaru autoprezentacji i wystąpień publicznych nt. proksemiki wystąpień publicznych dla menedżerów ds. pierwszego kontaktu oraz jednorazową, indywidualną sesję praktyczną dla każdego menedżera.
Cel projektu szkoleniowego:
Najważniejszymi celami projektu było:
Uczestnicy warsztatów w czasie gier szkoleniowych dedykowanych do wyżej opisanego problemu, doskonalili kompetencje w zakresie tworzenia przyjaznej przestrzeni i atmosfery sprzyjające interakcji oraz budowaniu pozytywnych relacji.
Celem jednorazowych, indywidualnych sesji praktycznych dla każdego menedżera był trening oraz utrwalenie nowych indywidulanych nawyków.
Follow-up:
W celu wzmocnienia i utrwalenia efektów warsztatu przeprowadziliśmy w firmie Klienta działania typu follow-up, których głównym założeniem było ugruntowanie wiedzy i umiejętności pozyskanych w ciągu procesu szkoleniowego, podtrzymanie zaangażowania uczestników w zmianę swoich nawyków oraz utrwalenie wykorzystywania nowych narzędzi.
W ramach działań follow-up:
Efekty:
W wyniku przeprowadzonych szkoleń, indywidualnych sesji oraz działań follow-up menedżerowie ds. pierwszego kontaktu pozyskali umiejętności sprawnego organizowania miejsca wystąpienia oraz wchodzenia w efektywne interakcje z publicznością. W ankietach sprawdzających poziom aktualnie wykonywanych prezentacji publicznych menedżerowie:
Dzięki realizacji powyższego programu szkoleniowego firma pozyskała w ciągu kolejnych trzech miesięcy o prawie 20% nowych klientów więcej niż w przeciągu całego poprzedniego roku.
Przykład realizacji – gra szkoleniowa „Wybory”
Gra symulacyjna “Wybory”, silnie angażująca gra pomagająca usprawnić swoje umiejętności autoprezentacji i prowadzenia prezentacji. Poprzez uczestnictwo gracze mają możliwość zidentyfikować swoje błędy popełniane podczas wystąpień publicznych. Symulacja pozwala również określić zachowania i elementy, dzięki którym możliwe jest zdobycie serc słuchaczy.
Uczestnicy wcielają się w role mieszkańców miasta, które boryka się z pewnymi problemami. Przygotowują się do nadchodzących wyborów burmistrza, które stwarzają okazję do poprawy sytuacji lokalnej społeczności. W trakcie rozgrywki mają możliwość zaprezentować swoją kandydaturę, najpierw w wąskim gronie mieszkańców tego samego okręgu wyborczego, a następnie, wybrani kandydaci, na forum całej grupy.
Cele gry:
Prawa Autorskie Copyright © 2019 PRESTIGE BUSINESS GROUP. Dokumenty, grafiki, skrypty i inne pliki tworzące portal www.prestigebg.pl www.mowcyinspirujacy.pl oraz www.mayagency.com.pl są własnością PRESTIGE BUSINESS GROUP. Wszystkie znaki towarowe zostały użyte tylko w celach informacyjnych i należą do ich właścicieli, chyba że są oznaczone jako "COPY FREE" lub "BEZ OGRANICZEŃ". Zawartość stron, oraz innych publikacji autorstwa PRESTIGE BUSINESS GROUP podlega ochronie prawa autorskiego. Prawa autorskie programów szkoleniowych należą do ich autorów. PRESTIGE BUSINESS GROUP zezwala na kopiowanie dokumentów publikowanych na stronach: www.prestigebg.pl www.mowcyinspirujacy.pl oraz www.mayagency.com.pl tylko w celach prywatnych. Kopiowanie w celach komercyjnych lub nieprywatnych i rozpowszechnianie jakąkolwiek metodą poligraficzną, czy elektroniczną jest zabronione, chyba że zostało inaczej uzgodnione z Radcą Prawnym PRESTIGE BUSINESS GROUP. Pojedyncze dokumenty publikowane przez PRESTIGE BUSINESS GROUP w internecie mogą zawierać inne notki z prawami autorskimi związane z tymi dokumentami.
DZIĘKUJEMY ZA ZAUFANIE