Michał Kanarkiewicz Strategie szachowe Mistrzów
w biznesie Powerspeech
+ symultana szachowa
ARTUR B. CHMIELEWSKI naukowiec, konstruktor sond kosmicznych,
syn Papcio Chmiela
Opowie o:
Jak funkcjonuje NASA? Realizacja trudnych projektów
Technologia teraz i w przyszłości
Jak budować zespoły bardziej efektywne?
Bazy na Księżycu i Marsie
Tylko u nas!
Szkolenia/doradztwo/coaching z prof. Markiem Kochanem - Komunikacja kryzysowa
- Wystąpienia live + prezentacje ze slajdami
- Storytelling w zarządzaniu i komunikacji
- Kreowanie dobrego wizerunku
- Erystyka w mediach i kontakcie live
- Perswazja
- Autoprezentacja, wystąpienia w mediach
- Debaty, panele
Video MP4 Zobacz szczegóły volume_off Włącz dźwięk Video YT

Motywowanie Plus

W 2018 roku naszym Klientem była jedna z wiodących na rynku firm budowlanych. Oprócz trudnej sytuacji finansowej związanej ze zmniejszonym popytem w branży, menadżerowie zauważyli również znaczny spadek  motywacji pracowników do wykonywania zadań. Głównym tego powodem, jak twierdzili, był fakt obniżenia się realnych zarobków, szczególnie wśród pracowników działów handlowych, których prowizja była uzależniona od sprzedaży.

Problem zgłoszony przez Klienta:

W zaistniałej sytuacji (spadek motywacji do pracy, zaniedbywanie obowiązków wśród pracowników, spadek jakości wykonywania usług posprzedażowych lub marnotrawienie czasu) zarząd firmy postanowił podnieść kompetencje wśród managerów wyposażając ich w pozafinansowe narzędzia efektywnego motywowania pracowników.

Cel:

Cele, który postawiono przed nami, jako firmą szkoleniową, to nabycie przez menedżerów umiejętności:

  • motywowania podwładnych pracowników, poprzez zastosowanie nowoczesnych, psychologicznych narzędzi wpływu,
  • praktycznego rozpoznawania indywidualnych potrzeb pracowników oraz motywowania do wydajnej pracy poprzez stwarzania pracownikom możliwości ich zaspokajania,
  • rozpoznawania własnych strategii motywowania i demotywowania podległych pracowników oraz stosowania efektywnej strategii działań,
  • przeciwdziałania syndromowi „wyuczonej bezradności”,
  • analizowania stosowanych bodźców psychicznych i fizycznych, rytualnych i spontanicznych, pozytywnych, negatywnych i neutralnych, ze świadomością ich skuteczności, znaczenia i bilansu,
  • stosowania zasad pracy w cyklu motywacyjnym i zarządzania poprzez cele,
  • wdrożenia standardów rozmowy planującej, monitorującej i korygującej oraz przekazu informacji zwrotnej i oceny,
  • okazywania pracownikom uznania i szacunku,
  • doboru metody motywacyjnej do etapu rozwoju pracownika, jego kompetencji i zaangażowania,
  • motywowania w zmianie, kryzysie i trudnych sytuacjach.

Przykład realizacji: gra szkoleniowa „Cyborgi”

Pracownicy – cyborgi (istoty inteligentne i emocjonalne lecz nieposiadające możliwości widzenia i mówienia) zostają postawieni w sytuacji zadaniowej, której mają sprostać pod władzą „zawiadowców cyborgów”. Zadaniem zawiadowcy jest zaplanowanie, zorganizowanie pracy, rozdysponowanie zadań na poszczególnych pracowników oraz sprawne zarządzenie procesem wykonania zadania przez zespół pracowniczy.

Gra pozwala zarówno cygorgom jak i zawiadowcy doświadczyć i zrozumieć rolę motywowania, sposobu przekazywania informacji, funkcję przepływu informacji pionowej w organizacji, rolę dostarczania precyzyjnych informacji, właściwego korygowania i odbioru wykonania zadania. Dzięki uczestnictwu w grze pracownicy mogą zauważyć jak efektywna lub nieefektywna strategia motywowania przyczynia się do długafalowego zaangażowania i chęci wykonywania kolejnych obowiązków.

Efekty realizacji:

W efekcie szkolenia managerowie potrafili:

  • przyjrzeć się podejmowanym przez siebie działaniom w zakresie motywowania pracowników, ocenić ich skuteczność oraz wprowadzić potrzebne zmiany,
  • zbadać własną hierarchię potrzeb i zaplanować działania podnoszące automotywację,
  • zwiększać efektywność pracy zespołu poprzez odpowiednie wykorzystanie zasobów oraz wdrożenie cyklu komunikacji (planowanie, monitorowanie, ocena),
  • rozpoznać etap rozwoju pracownika i dopasować optymalny styl zarządzania w zależności od dojrzałości i kompetencji pracowników,
  • efektywnie współorganizować pracę podległych pracowników przy zastosowaniu działań instruujących i wspierających,
  • w wyniku monitoringu zbierać rzeczywistą informację o przebiegu procesów pracy i podejmować adekwatne działania,
  • udzielać motywującej informacji zwrotnej w procesie monitoringu i oceny,
  • kreatywnie rozwijać aktywność w poszukiwaniu sił zwiększających efektywność pracy własnej i innych.

DZIĘKUJEMY ZA ZAUFANIE