Inteligencja emocjonalna
W latach 2015-2018 przeprowadziliśmy serię szkoleń dla firmy będącej liderem w branży chemicznej. Zarząd firmy był zadowolony z sytuacji finansowej, pracownicy z zaangażowaniem wypełniali swoje obowiązki, nie zaobserwowali również znaczących konfliktów zarówno w działach jak i w komunikacji pomiędzy działami. Rok wcześniej pracownicy odbyli szkolenia z zakresu efektywnej komunikacji, współpracy w zespole oraz kreatywności, zaś managerowie systematycznie uczestniczyli w szkoleniach z zakresu zarządzania.
Generalnie Klient nie zgłosił problemów. Kompetentni i przeszkoleni managerowie w stopniu zadowalającym radzili sobie w postępowaniu z pracownikami, a Ci efektywnie wypełniali swoje obowiązki. Kwestionariusz badania potrzeb ujawnił, że obszar rozwoju osobistego który pracownicy chcieliby rozwijać, to lepsze rozumienie własnych emocji oraz emocji i zachowań innych ludzi.
W wyniku rozmów z zarządem, kierownictwem i wybranymi pracownikami firmy uzgodniliśmy zakres szkolenia z „inteligencji emocjonalnej”, które miało być oparte na autodiagnozie własnego sposobu zachowania i odczuwania w kontaktach z ludźmi (klienci, współpracownicy, bliscy).
Podczas szkolenia planowaliśmy pracować nad lepszym rozumieniem własnych emocji oraz emocji i zachowań innych osób.
Wspólnie wyznaczonymi celami szczegółowymi było:
Gra „Niedźwiedzie polarne” jest zagadką logiczno-kreatywną, której rozwiązanie może zająć od kilku minut do kilku godzin. Czas jej rozwiązania nie zależy jednak ani od inteligencji, ani wiedzy, ani kreatywności. Głównym czynnikiem wpływającym na efektywność pracy poszczególnych Uczestników jest stan emocjonalny, w jaki trener wprowadza poszczególne osoby. Ponieważ zakończenie gry jest zabawne i zaskakujące Uczestnicy zabawy mogą z dystansu omówić stany emocjonalne przez które przechodzili w grze. Daje to możliwość zaobserwowania emocji takich jak: fascynacja, ekscytacja, złość, fustracja, przygnębienie, rezygnacja. Uczestnicy świadomie są w stanie omówić dwoje poszczególne emocje, przeanalizować schemat ich powstawania oraz wypracować satysfakcjonujące przykłady działań na bazie doświadczanych emocji.
Gra ponadto pokazuje przykłady zachowań, które z perspektywy czasu wydają się nam absurdalne, co w przyszłości pozwala zrozumieć mechanizmy działań innych ludzi.
Ważnym elementem gry „Niedźwiedzie polarne” jest atmosfera zabawy oraz kontrolowanie przez trenera siły doświadczanych przez Uczestników emocji, tak aby były one wyraźne lecz nie nazbyt silne.
W efekcie szkolenia pracownicy:
Prawa Autorskie Copyright © 2019 PRESTIGE BUSINESS GROUP. Dokumenty, grafiki, skrypty i inne pliki tworzące portal www.prestigebg.pl www.mowcyinspirujacy.pl oraz www.mayagency.com.pl są własnością PRESTIGE BUSINESS GROUP. Wszystkie znaki towarowe zostały użyte tylko w celach informacyjnych i należą do ich właścicieli, chyba że są oznaczone jako "COPY FREE" lub "BEZ OGRANICZEŃ". Zawartość stron, oraz innych publikacji autorstwa PRESTIGE BUSINESS GROUP podlega ochronie prawa autorskiego. Prawa autorskie programów szkoleniowych należą do ich autorów. PRESTIGE BUSINESS GROUP zezwala na kopiowanie dokumentów publikowanych na stronach: www.prestigebg.pl www.mowcyinspirujacy.pl oraz www.mayagency.com.pl tylko w celach prywatnych. Kopiowanie w celach komercyjnych lub nieprywatnych i rozpowszechnianie jakąkolwiek metodą poligraficzną, czy elektroniczną jest zabronione, chyba że zostało inaczej uzgodnione z Radcą Prawnym PRESTIGE BUSINESS GROUP. Pojedyncze dokumenty publikowane przez PRESTIGE BUSINESS GROUP w internecie mogą zawierać inne notki z prawami autorskimi związane z tymi dokumentami.
DZIĘKUJEMY ZA ZAUFANIE