Michał Kanarkiewicz Strategie szachowe Mistrzów
w biznesie Powerspeech
+ symultana szachowa
ARTUR B. CHMIELEWSKI naukowiec, konstruktor sond kosmicznych,
syn Papcio Chmiela
Opowie o:
Jak funkcjonuje NASA? Realizacja trudnych projektów
Technologia teraz i w przyszłości
Jak budować zespoły bardziej efektywne?
Bazy na Księżycu i Marsie
Tylko u nas!
Szkolenia/doradztwo/coaching z prof. Markiem Kochanem - Komunikacja kryzysowa
- Wystąpienia live + prezentacje ze slajdami
- Storytelling w zarządzaniu i komunikacji
- Kreowanie dobrego wizerunku
- Erystyka w mediach i kontakcie live
- Perswazja
- Autoprezentacja, wystąpienia w mediach
- Debaty, panele
Video MP4 Zobacz szczegóły volume_off Włącz dźwięk Video YT

Inteligencja emocjonalna

W latach 2015-2018 przeprowadziliśmy serię szkoleń dla firmy będącej liderem w branży chemicznej. Zarząd firmy był zadowolony z sytuacji finansowej, pracownicy z zaangażowaniem wypełniali swoje obowiązki, nie zaobserwowali również znaczących konfliktów zarówno w działach jak i w komunikacji pomiędzy działami. Rok wcześniej pracownicy odbyli szkolenia z zakresu efektywnej komunikacji, współpracy w zespole oraz kreatywności, zaś managerowie systematycznie uczestniczyli w szkoleniach z zakresu zarządzania.

Problem zgłoszony przez Klienta:

Generalnie Klient nie zgłosił problemów. Kompetentni i przeszkoleni managerowie w stopniu zadowalającym radzili sobie w postępowaniu z pracownikami, a Ci efektywnie wypełniali swoje obowiązki. Kwestionariusz badania potrzeb ujawnił, że obszar rozwoju osobistego który pracownicy chcieliby rozwijać, to lepsze rozumienie własnych emocji oraz emocji i zachowań innych ludzi.

Cel:

W wyniku rozmów z zarządem, kierownictwem i wybranymi pracownikami firmy uzgodniliśmy zakres szkolenia z „inteligencji emocjonalnej”, które miało być oparte na autodiagnozie własnego sposobu zachowania i odczuwania w kontaktach z ludźmi (klienci, współpracownicy, bliscy).

Podczas szkolenia planowaliśmy pracować nad lepszym rozumieniem własnych emocji oraz emocji i zachowań innych osób.

Wspólnie wyznaczonymi celami szczegółowymi było:

  • poznanie schematów powstawania emocji, kierowanie emocjami, panowanie nad sobą,
  • zrozumienie roli emocji w życiu człowieka,
  • zrozumienie czym jest inteligencja emocjonalna i jakie korzyści może przynieść jej rozwijanie,
  • zdiagnozowanie indywidualnego potencjału w zakresie EQ oraz obszarów do rozwoju,
  • poznanie narzędzi regulowania emocji, zwiększenie samokontroli,
  • kształtowanie postawy proaktywnej w zarządzaniu własnymi emocjami,
  • poznanie czynników motywacji i demotywacji, jako składników inteligencji emocjonalnej,
  • poznanie źródeł siły i motywacji do działania.

Przykład realizacji: gra szkoleniowa „Niedźwiedzie polarne”

Gra „Niedźwiedzie polarne” jest zagadką logiczno-kreatywną, której rozwiązanie może zająć od kilku minut do kilku godzin. Czas jej rozwiązania nie zależy jednak ani od inteligencji, ani wiedzy, ani kreatywności. Głównym czynnikiem wpływającym na efektywność pracy poszczególnych Uczestników jest stan emocjonalny, w jaki trener wprowadza poszczególne osoby. Ponieważ zakończenie gry jest zabawne i zaskakujące Uczestnicy zabawy mogą z dystansu omówić stany emocjonalne przez które przechodzili w grze. Daje to możliwość zaobserwowania emocji takich jak: fascynacja, ekscytacja, złość, fustracja, przygnębienie, rezygnacja. Uczestnicy świadomie są w stanie omówić dwoje poszczególne emocje, przeanalizować schemat ich powstawania oraz wypracować satysfakcjonujące przykłady działań na bazie doświadczanych emocji.

Gra ponadto pokazuje przykłady zachowań, które z perspektywy czasu wydają się nam absurdalne, co w przyszłości pozwala zrozumieć mechanizmy działań innych ludzi.

Ważnym elementem gry „Niedźwiedzie polarne” jest atmosfera zabawy oraz kontrolowanie przez trenera siły doświadczanych przez Uczestników emocji, tak aby były one wyraźne lecz nie nazbyt silne.

Efekty realizacji:

W efekcie szkolenia pracownicy:

  • będą odczuwali większą świadomość uczuć własnych, ich nazywania, rozpoznawania i kierowania oraz większą świadomość uczuć innych ludzi,
  • będą potrafili skuteczniej kierować własnymi emocjami, tak, by były one sprzymierzeńcem w codziennych działaniach,
  • nabyli umiejętność lepszego słuchania innych ze zrozumieniem,
  • zrozumieli mechanizmy własnego działania,
  • rozwinęli umiejętność udzielania i otrzymywania informacji zwrotnych,
  • poznali sposoby jak efektywniej zarządzać sytuacjami konfliktowymi,
  • zrozumieli rolę nastawienia w osiąganiu efektów swoich działań,
  • nauczyli się jak spożytkować wiedzę o własnej inteligencji emocjonalnej w celu wpływania na relacje z innymi.

DZIĘKUJEMY ZA ZAUFANIE