prof. Marek Kochan

Ekspert w dziedzinie komunikacji, perswazji i kreowania wizerunku. Zajmuje się naukowo i praktycznie językiem biznesu.
Wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego i Uniwersytetu SWPS, w przeszłości także innych uczelni. Popularyzator idei debat, twórca Gdańskiej Akademii Debaty.
Od dwudziestu kilku lat zajmuje się doradztwem oraz szkoleniami z zakresu komunikacji. Pracował dla największych przedsiębiorstw i koncernów działających w Polsce, dla kilkudziesięciu firm debiutujących na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także m.in. dla premierów, prezydentów, najwyższych urzędników państwowych, prezydentów miast, księży i innych osób występujących publicznie. Jego dewiza to: profesjonalizm i dyskrecja.
Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych. Ekspert i komentator zachowań osób publicznych w prasie i w największych stacjach radiowych i telewizyjnych.  

Autor książek, m.in.:  

  • Slogany w reklamie i polityce (Trio, 4 wydania) 
  • Pojedynek na słowa. Techniki erystyczne w publicznych sporach (Znak, 2 wydania).  
  • Turban mistrza Mansura. Opowieści sufickie dla mówców i przywódców (Zysk i S-ka).
  • Pomysłodawca, redaktor i współautor tomu Sztuka debaty (Słowo/Obraz/Terytoria)

Doradztwo w zakresie:

  • Komunikacji wewnętrznej, m.in. przygotowanie menadżerów do komunikowania zmiany
  • Komunikacji medialnej, kreowania wizerunku firmy
  • Kryzysów medialnych i społecznych.

Proponowane, wybrane obszary/ tematy szkoleń/ coachingów:

  • Przywództwo a storytelling: kreowanie wizerunku lidera i zarządzanie poprzez opowiadanie historii.
  • Szkolenie medialne: kontakty z mediami, jak dobrze wypaść przed kamerą?
  • Zaawansowane szkolenie medilalne: erystyka w mediach – prezentacja własnych poglądów w konfrontacji z dziennikarzami
  • Kryzys medialny: jak sobie z nim radzić, jak zyskać na kryzysie
  • Wystąpienia publiczne, autoprezentacja i kreowanie wizerunku menedżera
  • Wystąpienia publiczne dla zaawansowanych: erystyka w kontakcie z żywą publicznością czyli jak poradzić sobie z trudnym audytorium
  • Pozytywna autoprezentacja czyli sztuka chwalenia się w biznesie
  • Skuteczna perswazja: jak przekonać innych do swoch racji
  • Debaty, panele, dyskusje eksperckie: prezentacja, argumentacja, kreowanie wizerunku siebie i firmy
  • Debatowanie jako środek kreowania kapitału społecznego, metoda dochodzenia do konsensusu i narzędzie CSR

Mentor, ekspert, coach, badacz oraz przyjaciel dobrej komunikacji. Zajmuje się retoryką, tym, jak ludzie rozumieją to, co się do nich mówi, a zwłaszcza storytellingiem. Lubi mieć empiryczne dane na potwierdzenie swoich słów.  Zajmował się tym, gdzie za pomocą komunikacji można zwiększyć efektywność. A wiec i pisaniem przemówień, i marką, i uspójnianiem opowieści w komunikacji firm – w reklamie i content marketingu. 
Pracuje na Wydziale Dziennikarstwa UW, współpracował z prokuratorami, sędziami, prezydentami miast, organizacjami społecznymi, ale głównie z  dużymi organizacjami biznesu. Lubi widzieć dobry efekt i to, jak się ludziom udaje. 
Jest doktorem habilitowanym i jest  blisko ludzi.  Autor książek „Retoryka dominacji”, „Prowadzeni słowami – retoryka motywacji w komunikacji publicznej”, „Opowieści o Polsce – retoryka narracji”, tłumacz książek „Nie myśl o słoniu. Jak język kształtuje debatę publiczną?” oraz „Storytelling –  narracje w reklamie i biznesie”. Lubi radosne spotkania.

Założyciel IT School i PrezART, dyrektor zarządzający w Stand-Up Polska i partner w ORA-600. Trener z ponad 10-letnim doświadczeniem, skuteczny menedżer i wysoko oceniany mówca. Ortodoksyjny zwolennik kreatywności w sztuce prezentacji, w której korzysta z technik stosowanych przez aktorów, stand-uperów oraz designerów. Wykładał na studiach podyplomowych prowadzonych przez SGH w Warszawie, WSB i UE w Poznaniu. Pracował dla ponad 700 Klientów, których, jak twierdzi, kocha nad życie. Sporo zawdzięcza takim firmom jak: Unilever, Carlsberg i Man. Przygotowywał do wystąpień kadrę zarządzającą (Coca-Cola, Abbvie, Eurocash), mówców (Grzegorz Turniak) i setki osób pojawiających się na jego wykładach. Regularnie występuje na branżowych konferencjach – ostatnio można go było spotkać na TEDx Toruń, Festiwalu Inspiracji czy InfoShare w roli prelegenta i konferansjera.

Zobacz wystąpienie na TEDx Toruń 

Doradca, mówca inspirujący, trener z zakresu marketingu oraz social media. Od 14 lat jeden z najlepszych w Polsce ekspertów w dziedzinie budowania marki.

Założyciel jednej z najlepszych agencji brandingowych w Polsce, pracującej dla największych klientów.
Autor książek „Zakamarki marki” oraz „Grywalizacja” – obie znalazły się na pierwszym miejscu listy bestsellerów OnePress, „Zakamarki marki” zdobyły tytuł Marketingowej książki roku 2011.
Poza książkami i blogiem, pisze regularnie do branżowych czasopism, takich jak „Brief” czy „Marketing w praktyce”,współpracuje również z innymi m.in. „Visual Communication” oraz „Polityką”.  Jego wystapienie podczas konferencji TEDx w Poznaniu jest najczesciej ogladanąonline prezentacją z tego wydarzenia, a wykład na temat grywalizacji z Game Industry Trends 2011 został przez uczestników konferencji oceniony jako najlepszy ze wszystkich.

Brand coach, ekspert ds. komunikacji marketingowej. Specjalista w zakresie storytellingu. Twórca kilku marek na polskim rynku. Zdobywca nagród  Effie i Kreatura. Autor min. bestsellerowej publikacji „Złam Konwencję”, pierwszej polskiej książki o storytellingu „Podaj dalej czyli jak stworzyć porywającą opowieść dla marki”, uznanej przez opiniotwórczy magazyn Think Tank za najważniejszą książkę w kategorii marketing w 2013 roku oraz literackiej opowieści o mieście „Warstwy czyli obrazy miasta”. Baczny obserwator świata i ludzi. Jego pasją jest zbieranie i opowiadanie inspirujących historii.

Autor książek z zakresu psychologii w biznesie. Posiada ponad 15 letnie doświadczenie jako mówca konferencyjny, trener prowadzący szkolenia i warsztaty oraz doradca przygotowujący ludzi do wystąpień. Specjalizuje się w tematyce storytellingu, wystapień publicznych, innowacyjnego myślenia, procesu przechodzenia przez zmianę, rozwiązywania sytuacji konfliktowych oraz kreatywnej komunikacji. Każdy z tematów realizuje w oparciu o wieloletnie doświadczenie współpracy z liderami różnych branż biznesu oraz autorskie koncepcje zawarte w swoich książkach, m.in.: „ Storytelling. Sztuka opowiadania przekonujących i ciekawych historii dla lidera, trenera, sprzedawcy”, „Prezentacja publiczna. Mów komunikatywnie, oryginalnie, przekonująco”, „Riposta i humor w wystąpieniu publicznym”, „Kreatywność. Jak ją rozwijać w sobie i w organizacji”, „Krasnale. Rzecz o kreatywności i zmianie”, „Komunikacja kreatywna. Jak być dobrym mówcą i sprawnym rozmówcą”. Jest autorem projektu rozwoju innowacji w organizacji – „Projekt 1:2:1”. Współpracuje m.in. z: PKO, BPH, BGK, Oracle, HP, Netia, Orange, T-Mobile, Philips, TVN, Onet.pl, ITI, Wirtualna Polska, Medicover, Radio Zet, Bayer, Novartis, Polpharma, Pfizer, Merck, Sanofi, MetLife, Roche, AstraZeneca, AbbVie, Universal McCann, DDB Warszawa, PZU, Warta, Ergo Hestia, Generali, Provident, Ernst&Young, Deloitte, Skanska, Coca-Cola, Mondelez, P&G,  Echo Investment, Dom Development, Sygnity, Mondi Group, Asseco.

DZIĘKUJEMY ZA ZAUFANIE