Bartosz Ostałowski

Jedyny na świecie profesjonalny kierowca sportowy, który samochód prowadzi stopą. To sportowiec nietuzinkowy, który dla wielu jest żywą legendą. W wieku 20 lat stracił obie ręce w wyniku wypadku komunikacyjnego. Wydawało się, że jego marzenie o karierze w motorsporcie zostało przekreślone. Nie poddał się. Postanowił zawalczyć o swoje życie i niezależność. Dzięki ciężkiej pracy i codziennym treningom wrócił za kierownicę, zdobył międzynarodową licencję wyścigową FIA i dziś z sukcesami, rywalizuje z pełnosprawnymi kierowcami na równych zasadach w zawodach driftingowych w Polsce i w Europie. W sezonie 2019 Bartosz wywalczył tytuł Driftingowego Wicemistrza Polski.

Jest przykładem tego, że determinacja jest kluczem do sukcesu. Jego ogromny talent doceniają ludzie na całym świecie. Jako pierwszy Polak w historii, wystąpił w najpopularniejszym programie motoryzacyjnym na świecie „The Grand Tour” prowadzonym przez legendarną trójkę z „Top Gear”. W zorganizowanym drift battle pokonał Richarda Hammonda. Przyjął także wyzwanie kierowcy F1 – Nico Hülkenberga i driftował pomiędzy bolidami Formuły 1 o wartości milionów euro.

Bartosz Ostałowski niejednokrotnie udowodnił, że nie boi się żadnych wyzwań. W 2022 roku postawił przed sobą kolejny challenge – ustanowienie światowego Rekordu Guinnessa w najszybszym drifcie w samochodzie prowadzonym stopą.

Ponadto Bartosz jest artystą i członkiem Wydawnictwa AMUN oraz Związku VDMFK, które zrzesza osoby malujące stopami i ustami na całym świecie. Jego wystawy można oglądać w Polsce i za granicą. Prowadził autorski program „Pasja na Krawędzi” dostępny w discovery+ na player.pl, w którym testował wyjątkowe, ekskluzywne samochody i rozmawiał z inspirującymi osobami ze świata sportu i biznesu o ich pasjach.

Wybrane tematy wystąpień:

Nie możesz czy nie wierzysz, że możesz?

Wiara w spełnienie marzeń napędza w działaniu. Niejednokrotnie zdarza się tak, że aby osiągnąć cel, wystarczy uwierzyć, że jest się w stanie to zrealizować. Kiedy jako młody chłopak Bartosz Ostałowski stracił obie ręce, wiele osób radziło mu wybranie innej drogi życiowej i porzucenie marzeń o motoryzacji. Jednak dzięki wierze we własne możliwości i ogromnej determinacji, pokonał swoje słabości i osiągnął to, co dla wielu osób wydawało się niemożliwe – został jedynym na świecie profesjonalnym kierowcą sportowym, który… prowadzi stopą.

Biorę zmiany we własne stopy

Życie ambitnego 19-latka, który marzył o karierze kierowcy sportowego, zmienił niespodziewanie jeden “zwykły” dzień. Feralny wypadek, którego doświadczył Bartosz Ostałowski, wywrócił jego świat o 180 stopni. Gdy wybudził się w szpitalnej sali po amputacji obu rąk, w jego głowie pojawiła się czarna dziura i wiele pytań: “jak dalej żyć?”, “w jaki sposób zjeść samodzielnie śniadanie?”, “co z moimi marzeniami?”. Zmiana, która nastąpiła w jego życiu, sprowokowała go do szukania nowych rozwiązań. Zmienienie sposobu myślenia i odrzucenie szablonowych metod, wyprowadziła go na nowe, nieznane wody. Każda zmiana, a nawet strata, tworzy przestrzeń na nowe rozwiązania, które mogą nas pozytywnie zaskoczyć.

Szczęście na wyciągnięcie ręki… albo stopy

Wydawało się, że wypadek i utrata rąk, na zawsze przekreśliło marzenia Bartosza o zostaniu profesjonalnym kierowcą sportowym. Gdy wracał do siebie po traumatycznym wydarzeniu, czuł, że już nigdy nie będzie szczęśliwy. Pomimo przeszkód postanowił, że skupi się na swoich pasjach i poszukiwaniu sposobów, aby nadal robić to, co kocha. Systematyczna praca i koncentracja na celu sprawiły, że nie tylko odnalazł wewnętrzne szczęście i spełnił swoje marzenia, ale doszedł do miejsca, o którym nawet nie śnił. Jego historia udowadnia, że szczęście każdego jest na wyciągnięcie ręki… albo stopy.

Jeden z najbardziej utytułowanych polskich kierowców rajdowych w oparciu o własne doświadczenia sportowe motywuje i wskazuje jak osiągnąć sukces opierając się na pracy, odwadze i umiejętnym planowaniu celów. 

Trzykrotnie uzyskiwał tytuł rajdowego mistrza Polski (1995, 1996, 1999), raz mistrza Europy (1997), trzykrotnie był zwycięzcą Rajdu Polski, uczestniczył w RSMŚ zarówno w samochodach WRC, jak i grupy N oraz w Rajdzie Dakar. Największe sukcesy odnosił razem z pilotem Maciejem Wisławskim. Od 2005 startuje również w rajdach cross-country.
W 2008 zajął 2. miejsce w klasyfikacji końcowej Pucharu Świata, w 2010 zdobył FIA International Cup for Cross-Country Bajas a w 2013 Puchar Świata FIA w rajdach terenowych.

Zagrał samego siebie w filmie Dlaczego nie! oraz w serialu Klasa na obcasach, wystąpił także w teledysku My Riot „Ból przemija”. W 2012 została wydana jego książka Piekło Dakaru.

30 sierpnia 2015 po wygranym rajdzie Baja Poland ogłosił zakończenie kariery.

 

Jeden z najpopularniekszych dziennikarzy motoryzacyjnych w Polsce. Producent i prezenter TVN Turbo, były kierowca wyścigowy a zarazem wielki pasjonat sportów samochodowych oraz motoryzacji.
Pracę w TVN TURBO rozpoczął jeszcze zanim stacja w ogóle zaistniała na rynku – w pięcioosobowym zespole tworzył ją od podstaw. Wcześniejsze doświadczenia jako dziennikarza motoryzacyjnego sięgają połowy lat 90-tych – praca w tygodniku Motor, miesięczniku Auto Sport, tworzenie programów dla stacji WIZJA TV, praca a Polskim Związku Motorowym. Od 11 lat nieprzerwanie tworzy programy w TVN TURBO, a także w całej grupie TVN. Formaty takie, jak Zakup Kontrolowany czy Moto On tworzą trzon oglądalności stacji tematycznej, a relacje z rajdu Dakar z udziałem Adama Kornackiego emitowane są na antenie TVN oraz TVN 24.
Jako kierowca wyścigowy debiutował w wyścigach, w roku 1997. Następnie przeniósł się do rallycrossu. W tej niezwykle kontaktowej i interesującej dyscyplinie jeździł przez kolejne 6 lat. Sezon 2005 to powrót na tory wyścigowe. Po dwóch latach Adam Kornacki spełnił swoje marzenia i zasiadł za kierownicą Porsche 997 GT3. Pozostaje temu wyścigowemu modelowi 911-ki wierny do dzisiaj. W sezonie 2008, startując w barwach zespołu Lukas Motorsport, ukończył zmagania w cyklu DSMP na 4. miejscu. Styczeń 2009 roku to dla Kornackiego udział w słynnym 24-godzinnym wyścigu w Dubaju i ukończenie tego maratonu na dobrym, 20. miejscu.

Z kolei w październiku 2009 roku Adam Kornacki startując w załodze z Robertem Lukasem, wywalczył pierwsze w karierze tytuły mistrzowskie, zostając dwukrotnym Mistrzem Polski w zmaganiach trzygodzinnych (klasyfikacja generalna i klasa 4). Rywalizację w Grand Prix Polski dziennikarz TVN Turbo ukończył z kolei na 4. pozycji. Sezon 2010 Adam Kornacki rozpoczął od wielkiego sukcesu w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju. Dziennikarz TVN Turbo razem z zespołem Lukas Motorsport zajął 5. miejsce w klasyfikacji generalnej i 3-cie w klasie A6.
Obecnie wciąż jest czynnym komentatorem sportowym, dziennikarzem i prowadzącym wykłady inspirujące.

Dziennikarz i ekspert motoryzacyjny, autor wielu programów motoryzacyjnych i redaktor naczelny tytułów o tej tematyce. Laureat telewizyjnego Wiktora i wielu nagród za twórczość telewizyjną. Wieloletni wykładowca Studium Dziennikarskiego UW i Wyższej Szkoły Dziennikarstwa i Nauk społecznych. Animator wydarzeń i imprez motoryzacyjnych. Prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kierowca.pl z siedzibą w Warszawie.

Absolwent SGGW w Warszawie, od ponad 40 lat startuje w rajdowych samochodowych mistrzostwach Polski,Europy, Ameryki i Świata, będąc w okresie pilotem rajdowym najlepszych polskich kierowców. Wielokrotny Mistrz Polski,Wicemistrz Europy,Wicemistrz Ameryki i jak dotąd jedyny polski pilot rajdowy z tytułem Mistrza Europy.

Poza rajdami samochodowymi brał udział jako współprowadzący  w wielu programach telewizyjnych, takich jak:

  • Magazyn motoryzacyjny  "MOC"  w TVP z Krzysztofem Hołowczycem,
  • "AUTO-MANIAK" w TVN z Martyną Wojciechowską,
  • "Łagodna na drodze” w TVP z Marią Niklińską
  • „Szkoła Auto" (program edukacyjny) w TVN i TVN TURBO z Ireneuszem Bielenikiem.

Aktualnie jest pilotem Łukasza Byśkiniewicza w rajdowej załodze TVN TURBO.

Michał, to rajdowy wice Mistrz Swiata JWRC, najbardziej doswiadczony polski kierowca WRC oraz ekspert w zakresie techniki jazdy i bezpieczeństwa na drodze.
Jako autorytet w dziedzinie BRD często proszony jest o komentarze przez stacje TVN, TVP, POLSAT. Obecnie komentuje Rajdy WRC dla stacji Canal+.
Michał był jurorem w programie TVN turbo „Wydaje ci się że umiesz jeździć?”, jest również współautorem poradnika „Niecodzienny poradnik codziennej jazdy”.
Poza sportem udziela się w życiu biznesowym prowadząć spółki gastronimiczne, szkołę techniki jazdy, oraz środek szkoleniowo-eventowy.

Największe osiagnięcia sportowe to:
– Rajdowy v-ce mistrz świata JWRC
– Rajdowy mistrz polski Super 1600 i F2
– Kartingowy mistrz polski
– Zwycięstwa w rajdach: Monte Carlo, Sardynii, Portugalii, Niemiec i Argentyny 

Zapraszamy na porywającą, niesamowicie ciekawą multimedianlą prezentację pokazującą jak ważne jest motywowanie zespołu i wiara w osiągnięcie wyznaczonego celu. Pracował już prowadząc wykłady, prelekcje i prezentacje m.in. dla takich firm jak Red Bull, Netia czy Schneider Electric i wielu innych.

Ekspert z dziedziny bezpieczeństwa jazdy samochodem oraz metodyki treningu jazdy samochodem. Ma ogromne doświadczenie jako wykładowca i prelegent z dziedziny bezpieczeństwa jazdy. Absolwent warszawskiej AWF. Prezenter programów o tematyce  bezpieczeństwa i kultury jazdy samochodem. Związany od 2010 r z  TVN TURBO jako prowadzący programy „Jazda polska” , Jazda nie polska” ," K2 – kierowców dwóch” , „Wypad z kraju” Jego pasje to windsurfing i narciarstwo, motoryzacja, podróże. Wieloletni trener i instruktor narciarstwa. Współzałożyciel i Prezes Zarządu Akademii Bezpiecznej Jazdy od 1996 roku. Świetnie czuje się przed kamerą , bezpośredni, z poczuciem humoru, szybko nawiązuje kontakt z publicznością. Moderator wielu konferencji i imprez motoryzacyjnych, premier samochodowych.

Dwukrotna MISTRZYNI EUROPY, kierowca Nissan PREDATOR LSX 6.2l V8, profesjonalny kierowca Driftingowy.

Karolina jest jedyną czynnie startującą Drifterką w Polsce posiadającą licencję driftingową. Jest jedną z 4 dziewczyn w Europie rywalizującą na najwyższym profesjonalnym poziomie z mężczyznami startując w międzynarodowych zawodach driftingowych. Dzięki wysokim umiejętnościom jazdy oraz niezwykłej osobowości została ogłoszona przez media Polską Królową Driftu i pokazana w wielu programach telewizyjnych, gazetach i portalach www nie tylko w Polsce, ale i na całym Świecie (np. Australia, USA). Samochód był pokazany m.in. w Top Model, TVN Uwaga, Teleexpressie, TVPInfo, TVN Turbo, Dzień Dobry TVN, Pytanie na śniadanie oraz wielokrotnie na łamach prasy i portalach motoryzacyjnych np: TopGear, Auto Świat, Moto.pl, Onet.pl, Wp.pl, Interia.pl, Motocaina.pl. Karolina jest jedyną drifterką na Świecie która była na okładce PLAYBOY’a. Sesja została zakupiona przez kilka krajów.

Karolina, dzięki podejściu do sportu i publiczności, została nazwana przez Europejskie organizacje driftingowe: „Queen of Show”. Posiada długoletnie doświadczenie w sportach motorowych i dalej chcę rozwijać swoje umiejętności oraz walczyć o najwyższe, najbardziej prestiżowe trofea.

Karolina nie ma żadnych korzeni w motosporcie. Studiowała zarządzanie i informatykę. Nic nie wiedziała o motoryzacji. Nie miała wsparcia w rodzicach i otaczających ją ludziach, którzy nie rozumieli jej pasji. Potrafiła pójść wbrew „utartym szlakom” i zawalczyć o swoje marzenia. Z „niczego” (bez wsparcia, bez pieniędzy, bez wiedzy merytorycznej, bez silnej rangi motosportu) obecnie jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych zawodników motosportowych. To co osiągnęła, to wynik ciężkiej pracy, długoletnich wyrzeczeń i silnej samo-motywacji. Co osiągnęła?
1. Jako pierwsza w Polsce kobieta zdobyła Mistrzostwo Europy w Motorsporcie
2. Jako pierwsza w Polsce kobieta zdobyła profesjonalne licencje driftingowe różnych lig Światowych.
3. Zbudowała jeden z najpotężniejszych samochodów driftingowych w Europie.
4. Jest jedną z najbardziej rozpoznawanych profesjonalnych drifterek na całym Świecie.
5. W Polsce, wyniosła drifting na poziom profesjonalnego motosportu.
6. Jest autorytetem w świecie motosportu i biznesu.
7. Wielokrotnie stawała na podium w różnych dziedzinach Motorsportu!
8. Jako pierwsza drifterka na świecie (!) znalazła się na okładce najbardziej rozpoznawalnego pisma – PLAYBOY!
9. Jako pierwsza kobieta z Europy wystartowała w japońskich zawodach King of Asia Drift, przy czym Japonia jest kolebką driftingu

Referencje:

„Z powierzonych zadań Karolina Pilarczyk wywiązała się znakomicie. Projekt został zorganizowany zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Karolina wykazała się wielkim zaangażowaniem, innowacyjnością i rzetelnością”
Małgorzata Jasińska , Provident Polska S.A.

„Jestem pod wielkim wrażeniem kunsztu Karoliny Pilarczyk w każdej z dziedzin i polecam współpracę z nią każdemu kto poszukuje osób nietuzinkowych z otwartym dla ludzi sercem”
Piotr Kopeć, Konferencja THINK BIG

Karierę projektanta samochodów rozpoczął po ukończeniu studiów z dziedziny projektowania transportu na Royal College of Art w Londynie w roku 1988. Uprzednio absolwent londyńskiej Chelsea School of Art and Design oraz student Politechniki Gdańskiej. Początkowo zatrudniony w firmie TWR (Tom Walkinshaw Racing) dokąd trafił przez zaproszenie go przez Peter’a Stevens’a do współpracy nad samochodami sportowymi grupy C. W przeciągu niemal dwóch lat współpracowal w tworzeniu samochodów takich jak Holden GroupA, Mazda, Volvo, Lotus oraz Jaguar XJR15 oraz XJ40 Sport. Pod koniec roku ’89 po pomyślnym zakończeniu projektu dla Jaguar Sport zaoferowano mu pracę w macierzystym studio projektowym firmy Jaguar Cars, gdzie pracował do marca 2019 roku zajmując stanowisko Design Manager’a w studio projektowym firmy. W trakcie jego 30-to letniej kariery, w tej firmie odpowiedzialny byl za tworzenie zarówno wnętrz jak i nadwozi wielu samochodów (XK8, XJ8, X-Type,S-Type, XF oraz XK). W ostatnich kilku latach pod jego kierunkiem powstały projekty takie jak XF-Facelift, XF-Sportbrake , Project 7 oraz F-Type Coupe. Projekt, który zdobył miano “najpiekniejszego samochodu sportowego roku 2014” w plebiscycie czytelników czasopisma Auto Motor und Sport. W kwietniu 2019 roku przeszedł na emeryture aby poswiecic swój czas na przekazywanie wiedzy i doświadczenia młodym adeptom sztuki projektowania jak równiez uczestniczyć w projektach związanych z przyszłymi formami mobilności. W 2017 roku czasopismo AutoSwiat przyznało mu tytuł Czlowieka Roku za całokształt pracy w przemyśle motoryzacyjnym.

 

He began his career as an automotive Designer after completing masters degree course in Automotive Design at The Royal College of Art in London. Prior to that he was a student at Chelsea School of Art and Design in London and Gdansk Polytechnic in Poland.

His first job as an automotive designer was with TWR (Tom Walkinshaw Racing) alongside Peter Stevens who invited him to join his newly established design team. During the 2 years he spent at TWR he has worked on projects like Holden Group A, Mazda, Volvo, Lotus , Jaguar XJR15 and Jaguar XJ40 Sport. On completion of the XJ40 Sport project he was offered a position in Jaguar Design Team where he spent next 30 years working on Jaguar models. First as a designer and for the last 25 years as a design manager. During that time he was responsible for creating both interiors and exteriors of Jaguar cars ( XK8, XJ8, X-Type, S-Type, XF and XK). In the last few years of his career with JLR he has managed and extensively participated in design activities of projects like XF Sportbrake, XF-Facelift , Project-7 and F-type Coupe. The latter one was awarded title of the “most beautiful Sports Car” by the readers of Auto Motor und Sport Magazine . In April 2019 he retired from the industry in order to progress his interests in education as well as development of future mobility forms . In 2017 he was awarded title “Man of The Year” by Auto Swiat magazine.       

Przygodę z motorsportem rozpoczął razem z synem Robertem, gdy ten miał 4 lata. Odkrył talent syna i prowadził jego karierę sportową w okresie startów w  kartingu, również w całości je finansując oraz w formułach juniorskich, aż do podpisania kontraktu z zespołem BMW-Sauber w Formule 1.
W czasie startów Roberta w F1 ściśle współpracował z managementem kierowcy i prowadził wiele jego spraw.
Asystował synowi podczas jego kariery rajdowej, w czasie której już w pierwszym sezonie startów Robert zdobył tytuł mistrza świata WRC 2.
Aktualnie zajmuje się dwoma projektami motorsportowymi w wyścigach i rajdach.
Zebrane doświadczenia dają mu unikalną wiedzę, jak z utalentowanego, młodego kierowcy zrobić mistrza.

 

 

 

 

W sezonie 2019 Gosia zakwalifikowała się jako jedna z 18 kobiet na świecie do prestiżowej serii Formuły 3 – W Series, będąc tym samym jedyną Polką w stawce. Jest to pierwsza w historii motorsportu seria wyścigowa dedykowana wyłącznie dla kobiet. Ponadto ściga się Seatem Leonem Racerem – jedynym takim wyścigowym egzemplarzem w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Sezon wyścigowy zainaugurowała zdobywając 2 miejsce w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju. W ubiegłym roku startowała w serii GT4 European Series w barwach zespołu Phoenix Racing, stając na podiach w Brands Hatch, Misano i na Hungaroringu.

Aktywnie wspiera kobiety w motorsporcie. W 2018 roku zaangażowała się w projekt pod patronatem FIA i PZM “Girls on Track – Karting Challenge”, jako jego ambasadorska oraz autorka programu szkoleniowego dla finalistek.

Rozszerzone propozycje tematów wystąpienia:

Droga na szczyt. Jak z gokarta przesiąść się do kilkusetkonnej bestii?

  • kształtowanie siły charakteru, samodoskonalenie się, źródła motywacji, sztuka adaptacji

Jak słuchać feedbacku kiedy wszyscy wiedzą lepiej?

  • elementy składowe sukcesu kierowcy, czym jest feedback, budowanie indywidualnej piramidy potrzeb, jak i po co słuchać?

Czego biznes może nauczyć się od motorsportu?

  • współpraca z partnerami biznesowymi, konsekwencja w dążeniu do celu, stymulacja do działania, strategia i planowanie

Jak budować markę osobistą? Influencer marketing w praktyce

  • kształtowanie wizerunku marki, budowanie zaufania klienta, spójność komunikacji, istota relacji z obserwatorami.

Dodatowe bezpłatne opcje:

  • wystąpienie w pełnym osprzęcie wyścigowym (kask + kombinezon), relacja z wydarzenia na InstaStory zawodniczki, post na Facebooku i Instagramie promujący firmę.

Dodatkowe możliwe opcje:

  • Profesjonalny symulator wyścigowy

    • transport symulatora
    • instalację symulatora
    • instalację dodatkowego ekranu do podglądu jazdy z kamer zewnętrznych
    • obsługę techniczną symulatora
    • obsługę gości z możliwością przeprowadzenia szkolenia z zakresu sportowej jazdy lub turnieju z nagrodami
    • uczestnictwo jednego z naszych kierowców wyścigowych zespołu Feeder Ragnar Simulator
    • branding symulatora
    • branding wybranego modelu auta
    • branding wybranego toru wyścigowego
    • demontaż i odbiór symulatora po zakończeniu wydarzenia

 

Autor kanału Kameralnie, to mieszanka wiedzy technologicznej i rozrywki. Patryk ma  świeże spojrzenie na branżę i cenne wskazówki nie tylko dla pasjonatów czterech kół. Setki przejechanych kilometrów, dziesiątki przetestowanych aut, a to wszystko dzięki pasji młodego konesera motoryzacji. Posiada wiedzę nie tylko motoryzacyjną, ale również z obszaru nowych mediów i influencer marketing. Jest świetnych mówcą, chętnie zapraszany na konferencje i prelekcje.
 

Z sukcesami i powodzeniem prowadzi ekspercki kanał Motodoradca. Jego przygoda z motoryzacją trwa od momentu, gdy zamienił popularne resoraki, na swojego pierwszego gokarta w wieku 7 lat. Wtedy też, stopniowo uczył się drobnych napraw, np. regulacji gaźnika (metodą prób i błędów).
Kierował dwoma salonami samochodowymi i pogłębiał swoją motoryzacyjną przygodę, bo dobrze czuje się w miejscu w którym jest. Bez “kagańca” może po swojemu wypowiadać się na konkretne tematy związane z szeroko pojętą motoryzacją.

DZIĘKUJEMY ZA ZAUFANIE