Przemysław Wasilewski

Pracownik naukowy Katedry Strategii Akademii Leona Koźmińskiego.

Doświadczony menedżer i ekspert w obszarze zrównoważonego rozwoju, komunikacji strategicznej i zarządzania finansami.

Pełnił role m.in. Dyrektora Działu ESG, Dyrektora Kontrolingu Grupy Kapitałowej, Szefa Relacji Inwestorskich, Wicedyrektora Skarbu w dużych grupach kapitałowych, spółkach notowanych na giełdach papierów wartościowych w Warszawie i Frankfurcie.

Główny autor lub doradca w procesach tworzenia strategii biznesowych i strategii zrównoważonego rozwoju w kilku spółkach, m.in. najlepszej strategii ESG w Polsce w konkursie Liderzy ESG w 2021 r. Tworzył i zarządzał procesami raportowania zarządczego, finansowego oraz niefinansowego, prognozowania krótko i długoterminowego oraz budżetowania w organizacjach o skali od kilku milionów złotych do kilkudziesięciu miliardów obrotu rocznie. Współzarządzał od strony emitenta dwoma udanymi projektami IPO o wartości ponad 6 mld złotych, projektami pozyskania finansowania dłużnego, transakcjami M&A.

Pełnił funkcje członka rad nadzorczych w spółkach z branży usług budowlano-inżynieryjnych, energii odnawialnej oraz w światowej klasy profesjonalnym klubie sportowym.

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej oraz IESE Business School – University of Navarra. Ukończył również szereg szkoleń i kursów z zakresu strategii, zarządzania, komunikacji i finansów, m.in. na MIT/Sloan oraz Wharton.

Polski fundraiser, animator sportowy i charytatywny na rzecz osób niepełnosprawnych, prelegent motywacyjny, maratończyk- biegacz charytatywny, triathlonista, konsultant społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Absolwent Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, kierunek pedagogika, podyplomowych studiów Public Relations w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera oraz ekonomii społecznej w Małopolskiej Szkole Administracji Publicznej Akademii Ekonomicznej w Krakowie.

Od wielu lat walczący z chorobą nowotworową (m.in. guz gardła, resekcja płuca, postępujący niedosłuch). Piotr Pogon w sierpniu 2012 roku – jako pierwszy człowiek bez płuca – ukończył zawody triathlonowe na dystansie Ironman Triathlon w Kalmarze. W 2014 r. powtórzył ten wyczyn w zawodach Ironman Triathlon Zurych. Koordynator i uczestnik wypraw z udziałem osób niepełnosprawnych. Zdobył m.in. szczyty: Kilimandżaro, Elbrus i Kenię. Uczestnik Lewa Marathon, New York City Marathon, Tokyo Marathon, Maratonu Berlińskiego oraz wielu innych maratonów krajowych i biegów górskich, m.in. 80 km bieszczadzkiego „Biegu Rzeźnika”. Alpejczyk, srebrny medalista akademickich Mistrzostw Polski w slalomie gigancie w latach 1989-1991. W roku 2009 wykonał zjazd skiturowy z wysokości 5300 m n.p.m. ze zbocza Elbrusa. Zdobywca najwyzszego szczytu Ameryki Polnocnej Denali w 2018, otrzymal nagrode Osobowosc Roku miasta Krakowa 2018, zdobywca Aconcaqua – najwyzszego szczytu Ameryki Poludniowej z niewidomym, za co otrzymali  nagrode National Geographic Traveler za "Wyczyn Roku 2011”.

O sobie mówi: „Jestem zwykłym facetem, z niezwykłym życiorysem. Urodziłem się czterokrotnie. Po kolejnych nawrotach choroby nowotworowej przybyło blizn na moim ciele, lecz każdy dzień życia nabrał nadzwyczajnego tempa. Nic już potem nie było jak dawniej. Choroba, porażki i wzloty życia osobistego, wrażliwość na otaczający świat i ludzi sprawiły, że zacząłem czerpać garściami z tego co zostało mi podarowane. Zostałem nieuleczalnie zarażony zachwytem (sic!) nad Życiem.

Lekarze przekornie mówią o tym: ADHD onkologiczne. Gdyby ktoś, po operacji resekcji płuca, powiedział mi że za kilka lat zobaczę świat z najwyższych szczytów Afryki i Ameryki Płd.; przebiegnę charytatywnie setki kilometrów w maratonach po kenijskiej sawannie i ulicach Nowego Jorku czy Tokio, że na mojej piersi zawiśnie medal triathlonowego Ironmana, a praca będzie polegać na swoistym pośrednictwie Dobra…nie uwierzyłbym (!), traktując to jak proroctwo szaleńca. Nie żyję dla siebie, a wszystkie moje sukcesy zawdzięczam przyjaźni, życzliwości i ciężkiej pracy w zespole. Czy może być większa radość, niż bycie górskimi oczami dla niewidomego przyjaciela ?!?” Zdobywca nagrody National Geographic „Traveler” w kategorii Wyczyn Roku 2011 za zdobycie wraz z niewidomym Łukaszem Żelechowskim najwyższego szczytu Ameryki Południowej Aconcagua (6962 m n.p.m.). Honorowy ambasador i uczestnik I etapu wyprawy rowerowej Rak'n'Rolling 5000 km na Zwrotnik Raka, nagrodzonej w plebiscycie National Geographic „Traveler” w kategorii: Społeczna Inicjatywa Roku 2012. Nominowany do nagrody Laury Magellana w kategorii „Magellan Roku 2014”, jak również w plebiscycie Gazety Krakowskiej na Osobowość Roku 2016 w kategorii :"Działalność społeczna i charytatywna". Laureat nagrody "Primus inter pares" w edycji 2017 r. przyznawanej przez firmę Ergo Pro.

Niezależny konsultant oraz promotor innowacji biznesowych i społecznych. Ekspert w zakresie organizacji eventów, komunikacji społecznej, wizerunku i CSR. Pomysłodawca i skuteczny realizator wielu nowatorskich przedsięwzięć biznesowych. Z wykształcenia politolog, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik naukowy, dziennikarz, redaktor i menedżer wielu tytułów prasowych. Wieloletni sekretarz redakcji i z-ca redaktora naczelnego miesięcznika „Businessman Magazine”, z którego w latach 90. polscy menedżerowie uczyli się zarządzania, marketingu, psychologii biznesu, ale też dobrego stylu i profesjonalnego wizerunku. Autor wielu publikacji dotyczących wszystkich tych dziedzin, w tym redaktor dodatku „Styl biznesmena”. 
Jako członek zarządu Polskiego Domu Wydawniczego restrukturyzował  wydawnictwo i nadzorował repozycjonowanie  czasopism „Pani”, „Uroda”, „Kobieta i Życie”, „101 Porad”, „Smaki i Aromaty”. Był także dyrektorem wydawniczym w Wydawnictwie Bauer. Współpracował z WSiP, gdzie zarządzał pionem czasopism i stworzył 3 nowe tytuły popularno-naukowe, ponadto był wydawcą „Świata Nauki”.     
Od 2003 r. prowadzi własną działalność gospodarczą i świadczy usługi konsultingowe z zakresie zarządzania ryzykiem przedsiębiorstw w obszarze wizerunku i ich relacji z otoczeniem społecznym.  

W latach 2006-2016 pracował dla Konfederacji Lewiatan, gdzie jako dyrektor ds. PR odpowiadał za wizerunek organizacji i komunikację z firmami członkowskimi, a następnie przez 7 lat pełnił funkcję zastępcy dyrektora generalnego. Odpowiadał za rozwój Konfederacji, organizował nagradzane kampanie społeczne, wspierał Forum Młodych Lewiatana, kierował projektami promującymi CSR z udziałem takich partnerów jak NSZZ Solidarność czy Deloitte. W latach 2010-2016 był członkiem rządowego Zespołu ds. Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw, a w latach 2007-2016 członkiem Rady Dyrektorów Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości. W r. 2011 zainicjował Europejskie Forum Nowych Idei w Sopocie, międzynarodową konferencję poświęconą trendom cywilizacyjnym i politycznym mającym wpływ na biznes w Polsce i na świecie. Jako dyrektor EFNI kierował przygotowaniami do sześciu pierwszych edycji Forum, pozyskiwał wielomilionowe środki sponsorskie i znaczących partnerów, przyczyniając się do ugruntowania pozycji EFNI jako jednego z najbardziej prestiżowych wydarzeń konferencyjnych w Europie. Od 2007 r. pracuje jako juror Złotych Spinaczy, najważniejszego konkursu branży PR. Sam jest laureatem nagród branżowych (z zespołem): Złoty Spinacz, Złota EFFIE, Proton. Współpracuje z  Fundacją Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych, gdzie jest wiceprzewodniczącym Rady Programowej oraz od 7 lat jurorem w konkursie na najlepsze przedsiębiorstwo społeczne roku. Od października 2017 r. pełni funkcję dyrektora generalnego Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, biznesowej organizacji samoregulacyjnej.

Rozszerzone, wybrane tematy/ obszary wystąpień:

  • Kapitalizm na rozdrożu. Dylematy krytyków i wyzwania dla zwolenników Czy kapitalizm jest nadal racjonalny? Kapitalizm polski na tle innych modeli. Skutki kryzysu w globalnej gospodarce i wyzwania dla Polski. Obecne alternatywy wobec kapitalizmu liberalnego. Dlaczego warto naprawić, to co mamy? Najbardziej popularne koncepcje naprawy. Na czym polega dziś odpowiedzialność każdego z nas?
  • Przyszłość pracy. Zagrożenia i szanse rozwoju sztucznej inteligencji. Co już teraz potrafią roboty? Czy robotyzacja to na pewno śpiew przyszłości? Gdzie można dostrzec wpływ robotyzacji na rynek pracy?
  • Czego uczyć przyszłych menadżerów, aby ich miejsca nie zajęły roboty? Skutki rewolucji cyfrowej w wybranych branżach (IT, finanse, kultura). Procesy zarządcze, które już dziś komputery wykonują lepiej od ludzi. Słabości obecnego modelu edukacji menedżerskiej.
  • Blokady komunikacyjne w firmie. Jak zmienić podejście opresyjne na korzystny dialog?

Prof. ALK dr hab. Bolesław Rok jest dyrektorem Centrum Badań Przedsiębiorczości Pozytywnego Wpływu, Katedra Przedsiębiorczości i Etyki w Biznesie, Akademia Leona Koźmińskiego. Inicjator studiów podyplomowych „CSR. Cele Zrównoważonego Rozwoju w strategii firmy” (od 2008 r.) i „Zarządzanie w gospodarce o obiegu zamkniętym”. Główne zagadnienia podejmowane w pracy badawczej to: zarządzanie zrównoważonym rozwojem, etyka i odpowiedzialność biznesu, innowacyjne modele biznesowe w obszarze ekonomii współpracy i gospodarki zamkniętego obiegu, przedsiębiorczość pozytywnego wpływu. Autor lub współautor szeregu książek i artykułów, m.in. „Podstawy odpowiedzialności społecznej w zarządzaniu”, „Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie”, Transition Redesigned”, „Understanding Ethics and Responsibilities in a Globalizing World”, „Sustainable Business Models”.

Od ponad 30 lat związany z biznesem jako przedsiębiorca, inwestor, doradca i rzecznik etyki. Współzałożyciel Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Koalicji na rzecz Gospodarki Obiegu Zamkniętego, współautor corocznego (od 2005 r.) Rankingu Odpowiedzialnych Firm i Startupów Pozytywnego Wpływu dla Kozminski Business Hub, koordynator polskich i międzynarodowych projektów z dziedziny innowacji na rzecz zrównoważonego rozwoju. Członek Rady Nadzorczej TakeTask.pl, Fundacji mBanku, członek rad programowych w wielu organizacjach pozarządowych. Juror w konkursach branżowych, m.in. Verba Veritatis, Dobroczyńca Roku, Dyrektor Marketingu Roku, Responsible Business Awards, Deloitte Social Impact Award.

Aktor teatralny, telewizyjny i filmowy. Dyrektor artystyczny Teatru IMKA. Absolwent krakowskiej PWST. Debiutował w teatrze 16 grudnia 1995 w roli mistrza ceremonii w spektaklu „Biesy albo Mały Plutarch żywotów nieudanych” według powieści Biesy Fiodora Dostojewskiego w Starym Teatrze im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie. Występował w teatrach krakowskich: im. Juliusza Słowackiego (1997–1999), Sceny STU (1997–1999), Nowym w Łodzi (1999–2003, 2005) oraz teatrach warszawskich: Montownia (2002), Narodowym (2003–2004), Rozmaitości (2005) i Centrum Artystycznym M25  (2006). W 2003 podczas XXVIII Opolskich Konfrontacjach Teatralnych w Opolu odebrał nagrodę aktorską za rolę Drania
w spektaklu "Kurka wodna" Witkacego w Teatrze Nowym w Łodzi. Jest laureatem również nagrody na IX
i X Festiwalu Dobrego Humoru w kategorii Gwiazda Uśmiechu.

Profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, doktor habilitowany nauk ekonomicznych. Wykładowca programu Executive MBA w ramach programu Microeconomics of Competitiveness (Harvard Business School). Pełni rolę Dyrektora Centrum Biznesu Międzynarodowego w Spółce Celowej tejże uczelni, odpowiadając za wsparcie polskich przedsiębiorców w analizie zagranicznych rynków i planowaniu międzynarodowej ekspansji. Oprócz wielu lat praktyki consultingowej, pracował m.in. w branży FMCG (Niemcy), w doradztwie strategicznym (Francja) oraz międzynarodowym rozwoju sprzedaży (Wielka Brytania). Jest absolwentem wiodących w Europie programów magisterskich na ESCP Europe (Francja), City University of London (Wielka Brytania) oraz Europäische Wirtschaftshochschule Berlin (Niemcy). Brał udział w charakterze kierownika lub członka zespołu w szeregu grantów badawczych związanych z zagraniczną ekspansją przedsiębiorstw i jej wpływem na ich wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw. Swoje badania publikował m.in. w wiodących międzynarodowych czasopismach naukowych (np. Journal of World Business) czy biznesowych (np. Harvard Business Review Polska).

Psycholog społeczny i trener, adiunkt w Katedrze Psychologii Społecznej SWPS, twórca i kierownik Centrum Innowacji Uniwersytetu SWPS. Specjalizuje się w psychologii wpływu społecznego, perswazji, komunikacji, relacji międzyludzkich, wizerunku, psychologii mediów oraz nowych technologii. W latach 2013-2018 Kierownik grantu realizowanego z funduszy NCN (Harmonia) pt. „Zobaczyć znaczy uwierzyć. Sugestia i dezinformacja w przekazie video”.  W latach 2013-2016 Pełnomocnik Prorektora ds.Nauki w zakresie komercjalizacji wyników badań naukowych i innowacji. W latach 2012-2013 pełnił funkcję kierownika projektu „Praktyk Nauk Humanistycznych i Społecznych”, realizowanego z funduszy UE, w latach 2013-2014 kierownika projektu popularyzującego naukę „Horyzonty Poznania” (z funduszy MNiSW).
Odbył szereg wizyt studyjnych w ośrodkach zajmujących się innowacjami oraz aplikacją wiedzy psychologicznej ISI – Institute for Social Innovation (Carnegie Mellon University, Pittsburgh, USA), ID + Research Institute for Design, Media and Culture (University of Averio, Portugalia), Design Factory (Aalto University, Finlandia), TU Centre of Excellence in Media Innovation and Digital Culture (MEDIT) (Tallinn University, Estonia).
 
Autor szeregu publikacji naukowych i popularnonaukowych. Często udziela wypowiedzi w mediach, popularyzując psychologię oraz komentując bieżące wydarzenia społeczne. Uwielbia się uczyć i rozwijąć.   

DZIĘKUJEMY ZA ZAUFANIE