Mówcy / Eksperci
Weronika T. Adrian
Język wystąpień:
WYBRANE TEMATY / OBSZARY WYSTĄPIEŃ
- Podpatrzone w Dolinie Krzemowej – kalifornijskie metody innowacyjnego myślenia i działania
- Kreatywność – między pustym frazesem a sposobem na życie
Uczestniczka pierwszej edycji programu Top 500 Innovators, w ramach którego ukończyła kurs z zakresu Science-Management-Commercialization na Uniwersytecie Stanforda.
Nauczyciel akademicki Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, doktorantka na wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu w Kalabrii.
Współtwórczyni grupy Creative Cracow (CC) oraz fundatorka Fundacji Laboratorium Innowacji i Kreatywności (FLIK), których celem jest kształtowanie postaw kreatywnych i przedsiębiorczych, m.in. w oparciu o metody poznane w Dolinie Krzemowej. W ramach działań CC i FLIK prowadzi warsztaty z kreatywności i Design Thinking oraz współtworzy metodyką kreatywnego myślenia i działania “Ctrl+Alt+Del”
Jest autorką artykułów o kreatywności i innowacjach (m.in. Forum Akademickie, Rzeczpospolita). Była panelistką sesji otwierającej VIII Kongresu Obywatelskiego (2013): "Jaka modernizacja Polski: od budowy infrastruktury do nowych postaw i zachowań" oraz prelegentką TEDxWarsawPresidentialPalace (2014), pod hasłem "Define your place".
Rozszerzone, wybrane tematy/ obszary temetów:
Podpatrzone w Dolinie Krzemowej – kalifornijskie metody innowacyjnego myślenia i działania
Jaki jest sekretny składnik Doliny Krzemowej? Co warto podpatrzeć w sposobie funkcjonowania tamtejszych firm? Czego uczą na Uniwersytecie Stanforda i czy warto inspirować się tamtejszym ekosystemem? Dlaczego większość burz mózgów nie działa? Po co robić prototypy z plasteliny? Jakie są zalety a jakie trudności interdyscyplinarnych zespołów? Czy każdy problem to wyzwanie i kiedy "It is OK 2 fail"?
Wykład obejmuje przegląd ciekawych metod innowacyjnego myślenia i działania poznanych na Uniwersytecie Stanforda, przeplatany subiektywnymi obserwacjami Doliny Krzemowej i pracujących tam osób.
Podczas prezentacji opowiem też o moich doświadczeniach i efektach stosowania wybranych kalifornijskich metod i haseł w Polsce.
Kreatywność – między pustym frazesem a sposobem na życie
Po co nam kreatywność? Czy to kolejna bezmyślna moda, chwyt marketingowy? Czy rzeczywiście jest potrzebna: naszym firmom, pracownikom, nam samym na co dzień?
Ctrl+Alt+Del – inspiracje i doświadczenia ułożone w zestaw pomocnych technik, które pomagają twórczo podejść do codziennych wyzwań i “zresetować się" do działania. Łączy w sobie trzy obszary:
* Ctrl – czyli to, w jaki sposób patrzyć na problemy, swoją sytuację oraz jak wykorzystywać warunki i dostrzegać możliwości;
* Alt – jak mieć oryginalne, twórcze pomysły;
* Delete – jak usuwać ograniczenia i skutecznie działać.
Będzie też o marzeniach i ich realizacji, poparte własnym doświadczeniem i opowieściami.