Mówcy / Eksperci
prof. nadzw. UEP, dr hab. Piotr Trąpczyński
Język wystąpień:
WYBRANE TEMATY / OBSZARY WYSTĄPIEŃ
- Skuteczna ekspansja na zagraniczne rynki
- Sztuka dokonywania wyborów w warunkach niepewności na zagranicznych rynkach
- Jak społeczną odpowiedzialność przedsiębiorstwa przekuć w biznes, czyli możliwości wdrożenia harwardzkiego podejścia Creating Shared Value w warunkach regionu CEE
- Jak osiągać korzyści z niełatwej współpracy pomiędzy biznesem, sektorem B+R i sektorem publicznym
Profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, doktor habilitowany nauk ekonomicznych. Wykładowca programu Executive MBA w ramach programu Microeconomics of Competitiveness (Harvard Business School). Pełni rolę Dyrektora Centrum Biznesu Międzynarodowego w Spółce Celowej tejże uczelni, odpowiadając za wsparcie polskich przedsiębiorców w analizie zagranicznych rynków i planowaniu międzynarodowej ekspansji. Oprócz wielu lat praktyki consultingowej, pracował m.in. w branży FMCG (Niemcy), w doradztwie strategicznym (Francja) oraz międzynarodowym rozwoju sprzedaży (Wielka Brytania). Jest absolwentem wiodących w Europie programów magisterskich na ESCP Europe (Francja), City University of London (Wielka Brytania) oraz Europäische Wirtschaftshochschule Berlin (Niemcy). Brał udział w charakterze kierownika lub członka zespołu w szeregu grantów badawczych związanych z zagraniczną ekspansją przedsiębiorstw i jej wpływem na ich wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw. Swoje badania publikował m.in. w wiodących międzynarodowych czasopismach naukowych (np. Journal of World Business) czy biznesowych (np. Harvard Business Review Polska).