Mówcy / Eksperci
Justyna Markiewicz
Język wystąpień:
Ekspertka i założycielka Future Thinking Hub zajmującego się̨ wspieraniem oraz kreowaniem zmian zawodowych na różnych etapach życia, tworzeniem wartości w organizacjach przyszłości, budowaniem efektywnych oraz szczęśliwych organizacji. Nierozerwalnie związana ze sztuką współczesną, propagatorka idei, że sztuka to wartość́ i wspaniała platforma do rozwijania kompetencji biznesowych, społecznych oraz interpersonalnych, inspiracja do zmian i nieustannego rozwoju
Pierwsza Dyrektor Zarządzająca Vogue Polska. Odpowiedzialna za stworzenie struktury wydawniczej, wprowadzenie tytułu na rynek oraz rozwój portfolio produktów marki. Członkini Rady Nadzorczej i współzałożycielka wydawnictwa OsnoVa specjalizującego się̨ w publikacjach non-fiction.
Była wicedyrektorka Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki. Wiceprezeska Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych.
Praktyk biznesowy na rynku medialnym i kultury. Wykładowczyni uniwersytetu SWPS, liderka, mentorka.
WYBRANE TEMATY / OBSZARY WYSTĄPIEŃ
BIZNES/SZTUKA/ZMIANA
Sztuka przywództwa, czyli o przywództwie przy sztuce – o wielkim rynku sztuki, dużych pieniądzach (nie)trafionych inwestycjach i pięknych ludziach osiągających sukcesy. Wykład inspiracyjny.
Soft power skills – czy i dlaczego sztuka wpływa na budowanie miękkich kompetencji przyszłości i o tym, jak #redefiniować swój wewnętrzny zawodowy potencjał.
Rezyliencja – o sile radzenia sobie z wyzwaniami codzienności. O umiejętności budowania elastyczności nastawienia i otwartości. O tym jak sobie radzić z naturą człowieka i zmianą. Jak pogodzić się ze zmianą, gdy lubimy nasze przyzwyczajenia? Co zrobić z galopującymi zmianami wokół nas?
#Couragebulider – jak nabrać odwagi, by dokonać zmiany.
Art Advisor_ka, Art Branding Expert_ka, Art Lover_ka i inne zawody przyszłości. Budowanie wizerunku w opraciu o wartości sztuki. Infuzyjność kolaboracji biznes/rynek sztuki.
Czy potrzebujemy sztuki, aby zbudować markę luksusową? Nierozerwalne związki rynku marek lususowych i rynku sztuki – wykład inspiracyjny o spektakularnych współpracach i budowaniu siły marek w oparciu o sztukę.
Po co kupować sztukę? Rozmowa nie tylko o pieniądzach, czyli o wartości sztuki dla organizacji biznesowych.
Wokół nas trwa nieustająca dyskusja związana z zawodowymi wyzwaniami przyszłości. Stawiamy na twarde kompetencje. Zdobywamy je podczas szkoleń, kursów, studiów. To konkretne umiejętności, jednoznacznie nazwane. To kwalifikacje zawodowe w dziedzinach takich jak inżynieria, technologia, zarządzanie strategiczne, marketing, cyberbezpieczeństwo czy analiza danych.
Równie ważne dla naszej kariery zawodowej są kompetencje miękkie, które koncentrują się na zachowaniu człowieka, przyjmowanych przez niego postawach czy sposobie życia. Często nie nazwane lub nie bezpośrednio kojarzone z pracą, bo dotyczą zarządzania własną osobą, motywacji oraz posiadanych zdolności. Pewne jest to, że sukces zawodowy jest i będzie oparty zarówno na kompetencjach twardych, jak i miękkich. I to od tego, czy je odpowiednio wykorzystamy, zależne będzie miejsce każdego z nas w organizacjach przyszłości.
O kompetencjach przyszłości, tych miękkich, w kontekście sztuki współczesnej mówi się bardzo dobrze, bo sztuka i artyści zazwyczaj wyprzedzają czasy, w których żyją. Ponadto ich kreatywność i warsztat stanowią nieustanne źródło inspiracji. Sztuka jest wartością i przemyślaną praktyką, dostarcza konkretnych narzędzi.
Warto spojrzeć na kompetencje biznesowe z innej perspektywy. Warto nazwać talenty, które pozwalają lepiej żyć i pracować. O trendach, wyzwaniach dla liderów, zmianach, przyszłości – szukając nieustającej inspiracji – warto rozmawiać myśląc o sztuce.
Wykłady o sztuce i biznesie to motywacje do znalezienia potencjału, który jest w każdym z nas. O sposobach na to, by go definiować, uwolnić i wykorzystać. I oczywiście o sztuce, z którą lepiej i piękniej żyć.
Nigdy nie jest za późno – warsztat.
Czy kryzys wieku średniego dopada nas po czterdziestce? A wypalenie zawodowe oznacza poczucie braku sensu wykonywanej przez wiele lat pracy, zmęczenie i utratę powołania do zawodu? Czy mając 40 lat możesz myśleć, że „to już tak będzie”, że za późno na zmiany, za wiele zainwestowane zostało w dotychczasową karierę, status, ułożyliśmy sobie życie według określonego planu? Czy dojrzałość ma oznaczać pogodzenie się z losem, w którym życiowa droga została wybrana i już? Podczas warsztatu odkrywamy, dlaczego ważna jest zmiana takiego myślenia – otwarcie na przebudowanie kariery i odwaga na prowokowanie samych siebie pytaniem: czy chcę tego, co mam, czy chciał_a_bym spróbować czegoś nowego. Odsłaniamy perspektywę myślenia o przyszłości w standardach przyszłości, gdzie nie ma miejsca na kryzys wieku średniego. I to, że to jest naturalna zmiana, potrzeba a nie rewolucja i uda się, gdy będzie miała plan.