Michał Kanarkiewicz Strategie szachowe Mistrzów
w biznesie Powerspeech
+ symultana szachowa
ARTUR B. CHMIELEWSKI naukowiec, konstruktor sond kosmicznych,
syn Papcio Chmiela
Opowie o:
Jak funkcjonuje NASA? Realizacja trudnych projektów
Technologia teraz i w przyszłości
Jak budować zespoły bardziej efektywne?
Bazy na Księżycu i Marsie
Tylko u nas!
Szkolenia/doradztwo/coaching z prof. Markiem Kochanem - Komunikacja kryzysowa
- Wystąpienia live + prezentacje ze slajdami
- Storytelling w zarządzaniu i komunikacji
- Kreowanie dobrego wizerunku
- Erystyka w mediach i kontakcie live
- Perswazja
- Autoprezentacja, wystąpienia w mediach
- Debaty, panele
Video MP4 Zobacz szczegóły volume_off Włącz dźwięk Video YT

Proksemika wystąpień publicznych

Problem zgłoszony przez Klienta:

Jedna z dużych firm z branży FMCG będąca w trakcie ekspansji na rynki zagraniczne, chciała podnieść jakość wystąpień i prezentacji swoich menedżerów ds. pierwszych kontaktów. Rolą menedżerów były wystąpienia na forum publicznym, prezentację firmy oraz jej usług zarówno przed potencjalnymi klientami, jak i potencjalnymi partnerami i pracownikami na rynku docelowym. Same prezentacje firmy oraz usług były przygotowane bardzo profesjonalnie i ciekawie, jednak w czasie wystąpień nie następowała oczekiwana interakcja ze słuchaczami i brakowało „przestrzeni” na budowanie nowych relacji.

Zidentyfikowany problem:

Podczas fazy wstępnej analizy problemu nasi trenerzy wzięli udział w wystąpieniach trzech wybranych menedżerów. Na podstawie obserwacji zidentyfikowano kilka błędów, które były głównymi przyczynami braku oczekiwanej interakcji ze słuchaczami i „przestrzeni” na budowanie nowych relacji:

  • niewłaściwa architektura wystąpienia (aranżacja przestrzeni i odległości),
  • niepełna kompilacja komunikacji niewerbalnej (wygląd, strój, wyraz twarzy, mimika, gesty, postawa, sposób poruszania się w zaaranżowanej przestrzeni),
  • zbyt słaba lub zbyt duża przepuszczalność przestrzeni (zamykanie przestrzeni wokół lub zawłaszczanie przestrzeni innych).

Powyższe czynniki stanowiły znaczącą barierę w nawiązywaniu pozytywnych kontaktów z innymi ludźmi.

Rozwiązanie:

zaproponowaliśmy szyte na miarę warsztaty z wąskiego obszaru autoprezentacji i wystąpień publicznych nt. proksemiki wystąpień publicznych dla menedżerów ds. pierwszego kontaktu oraz jednorazową, indywidualną sesję praktyczną dla każdego menedżera.

Cel projektu szkoleniowego:

Najważniejszymi celami projektu było:

  • zidentyfikowanie i analiza własnych błędów i barier w aranżowaniu przestrzenia wystąpień,
  • analiza wpływu własnych relacji przestrzennych na inne osoby, ich relacje psychologiczne oraz sposób komunikacji,
  • analiza spójności własnej mowy niewerbalnej i jej wpływu na odbiorców i postrzegania danej osoby przez innych,
  • poznanie różnych sfer przestrzeni wyznaczonej wokół ciał kontaktujących się ludzi i zrozumienie oddziaływania tych stref na odbiorców komunikatu,
  • poznanie i dobór optymalnych narzędzi, usprawniających własny sposób prezentacji oraz nawiązywania pozytywnych relacji.

Uczestnicy warsztatów w czasie gier szkoleniowych dedykowanych do wyżej opisanego problemu, doskonalili kompetencje w zakresie tworzenia przyjaznej przestrzeni i atmosfery sprzyjające interakcji oraz budowaniu  pozytywnych relacji.
Celem jednorazowych, indywidualnych sesji praktycznych dla każdego menedżera był trening oraz utrwalenie nowych indywidulanych nawyków.

Follow-up:

W celu wzmocnienia i utrwalenia efektów warsztatu przeprowadziliśmy w firmie Klienta działania typu follow-up, których głównym założeniem było ugruntowanie wiedzy i umiejętności pozyskanych w ciągu procesu szkoleniowego, podtrzymanie zaangażowania uczestników w zmianę swoich nawyków oraz utrwalenie wykorzystywania nowych narzędzi.

W ramach działań follow-up:

  • Uczestnicy warsztatów w ciągu dwóch dni po zakończeniu szkolenia i sesji indywidualnej mieli określić i przedstawić trenerom kompetencje i umiejętności oraz metody działań, na którymi chcieli nadal pracować przez najbliższy miesiąc,
  • po miesiącu od zakończenia warsztatów, odbyło się spotkanie trenerów z menedżerami, na którym uczestnicy szkolenia prezentowali publicznie – przed innymi uczestnikami i trenerem oraz przed kamerą – nabyte i utrwalone umiejętności,
  • po zakończonych prezentacjach każdy menedżer otrzymał konstruktywną informację zwrotną od swoich kolegów oraz od trenerów.

Efekty:

W wyniku przeprowadzonych szkoleń, indywidualnych sesji oraz działań follow-up menedżerowie ds. pierwszego kontaktu pozyskali umiejętności sprawnego organizowania miejsca wystąpienia oraz wchodzenia w efektywne interakcje z publicznością. W ankietach sprawdzających poziom aktualnie wykonywanych prezentacji publicznych menedżerowie:

  • ocenili wysoko swoją umiejętność aranżacji otoczenia materialnego i ludzkiego na potrzeby prezentacji,
  • podkreślali większą swobodę w doborze optymalnych narzędzi wspierających tworzenie właściwych dystansów personalnych oraz między osobami a otoczeniem materialnym,
  • wysoko oceniali swoje kompetencje w komunikacji i budowaniu na relacji psychologicznych.

Dzięki realizacji powyższego programu szkoleniowego firma pozyskała w ciągu kolejnych trzech miesięcy  o prawie 20% nowych klientów więcej niż w przeciągu całego poprzedniego roku.

Przykład realizacji – gra szkoleniowa „Wybory”

Gra symulacyjna “Wybory”, silnie angażująca gra pomagająca usprawnić swoje  umiejętności autoprezentacji i prowadzenia prezentacji. Poprzez uczestnictwo gracze mają możliwość zidentyfikować swoje błędy popełniane podczas wystąpień publicznych.  Symulacja pozwala również określić zachowania i elementy, dzięki którym możliwe jest zdobycie serc słuchaczy.

Uczestnicy wcielają się w role mieszkańców miasta, które boryka się z pewnymi problemami. Przygotowują się do nadchodzących wyborów burmistrza, które stwarzają okazję do poprawy sytuacji lokalnej społeczności. W trakcie rozgrywki mają możliwość zaprezentować swoją kandydaturę, najpierw w wąskim gronie mieszkańców tego samego okręgu wyborczego, a następnie, wybrani kandydaci, na forum całej grupy.

Cele gry:

  • analiza własnych błędów popełnianych podczas wystąpień publicznych i prezentacji,
  • identyfikacja i dobór optymalnych metod i narzędzi tworzenia przestrzenia fizycznej i psychologicznej do tworzenia pozytywnych relacji,
  • rozwój umiejętności dotyczących autoprezentacji, prowadzenia prezentacji, wystąpień publicznych oraz tworzenia przestrzenia fizycznej i psychologicznej do tworzenia pozytywnych relacji.

DZIĘKUJEMY ZA ZAUFANIE