Michał Kanarkiewicz Strategie szachowe Mistrzów
w biznesie Powerspeech
+ symultana szachowa
ARTUR B. CHMIELEWSKI naukowiec, konstruktor sond kosmicznych,
syn Papcio Chmiela
Opowie o:
Jak funkcjonuje NASA? Realizacja trudnych projektów
Technologia teraz i w przyszłości
Jak budować zespoły bardziej efektywne?
Bazy na Księżycu i Marsie
Tylko u nas!
Szkolenia/doradztwo/coaching z prof. Markiem Kochanem - Komunikacja kryzysowa
- Wystąpienia live + prezentacje ze slajdami
- Storytelling w zarządzaniu i komunikacji
- Kreowanie dobrego wizerunku
- Erystyka w mediach i kontakcie live
- Perswazja
- Autoprezentacja, wystąpienia w mediach
- Debaty, panele
Video MP4 Zobacz szczegóły volume_off Włącz dźwięk Video YT

Mówcy / Eksperci

prof. Marek Kochan

Język wystąpień:

Polski

WYBRANE TEMATY / OBSZARY WYSTĄPIEŃ

  • Sztuka chwalenia się w biznesie: jak być skromnym a jednocześnie poinformować innych o swoich zaletach i sukcesach
  • Jak generał mówi do żołnierzy: język i kreowanie wizerunku lidera
  • Język biznesu: między wiarygodnością a zrozumiałością
  • Pojedynek na słowa: jak skutecznie przedstawić swoje argumenty w konfrontacji z tymi, którzy mają inne zdanie?
  • Przywództwo a storytelling: jak porwać za sobą ludzi opowiadając historie

Dr hab., profesor Uniwersytetu SWPS. Pracuje w Katedrze Dziennikarstwa Uniwersytetu SWPS, gdzie prowadzi specjalizację w zakresie kreowania wizerunku (od 2014); wykłada także w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego (od 1992).

Absolwent dziennikarstwa i socjologii na Uniwersytecie Warszawskim. Jako stypendysta Rządu Republiki Włoskiej odbył staż badawczy na Uniwersytecie w Padwie. Doktor nauk humanistycznych w dziedzinie nauk o polityce. Habilitował się dziedzinie języka biznesu, którym zajmuje się naukowo i praktycznie. Specjalizuje się w zagadnieniach perswazji i komunikacji językowej, kreowania wizerunku, wystąpień publicznych a zwłaszcza wystąpień przed kamerą a także debat i sporów.

Od trzydziestu lat zajmuje się doradztwem oraz szkoleniami z zakresu komunikacji (w tym komunikacji kryzysowej) i autoprezentacji dla przedsiębiorców i menedżerów, prezesów i członków zarządów największych firm, najwyższych urzędników państwowych, liderów życia społecznego, parlamentarzystów, prezydentów miast, rzeczników prasowych, prawników, prezenterów telewizyjnych, sportowców i działaczy sportowych, pracowników działu obsługi klienta, księży i innych osób występujących publicznie.

Samodzielnie i we współpracy z firmami szkoleniowymi oraz public relations prowadził kompleksowe programy doradczo-szkoleniowe m.in. dla następujących firm McDonald’s, Ergo Hestia, Saint Gobain, VW Poznań, MPG, Grynhoff Woźny i Wspólnicy, Sołtysiński, Kawecki & Ślęzak, Deloitte, White& Case, Credit Suisse Life & Pensions – Winterthur – AXA, Nokia, ING – Nationale Nederlanden, Orbis, Nestle.

Od ponad 20 lat doradza w zakresie komunikacji firmom wchodzących na giełdę, pracował przy ponad 70 IPO.

Pracował dla takich firm jak: PKO BP, VW Bank Polska, GE Money Bank, BZ WBK, BGŻ, BNP Paribas, Arval, NBP, BPH, Pekao SA, Douglas Polska, PZU SA, PZU Życie, Bayer, Nestle, Amrop, Henkel, Shell, NovoNordisk, Arthur Andersen, Ernst & Young, PWC, Bain & Co, Polkomtel, Polska Telefonia Cyfrowa, PTK Centertel, Telekomunikacja Polska, Nationwide, Compensa, Union Investment, Enterprise Investors, Gessel, Roedl, Goodman, DSS, Tchibo, Pepsi, Cadbury Wedel, Johnson & Johnson, Beiersdorf Lechia, Comp, Real, PKN Orlen, NOMI, Nafta Polska, 3M, Zakłady Azotowe Puławy, Dwory, Provident Polska, Velux, Lukas, NFI Hetman, Inter Groclin Auto, Medicover, Tauron, Magellan, Blumerang, spółki z grupy Saint Gobain, Hexus, Oriflame, Amrest, ACE, Anica, Arctic, Ambra, Drozapol, Mercor, Skyline, BOC Gazy, Basell Orlen Polyolefins, KSC, Agroton, Michelin, Koelner, Tauron, Torpharma, Toyota, Torrex Chiesi, Torpol, Torfarm, TEB-Akademia, FIAT Auto Poland, Profi, Sfinks, JSW, Pekaes, Nova Communication Group, Neonet, Eurofilms, Toora Poland, Xelion, Hygienika, CCC, Bogdanka, Solar, Celtic, Barlinek, Czerwona Torebka, Dom Development, Erbud, Ergis, Feerum, Fenghua, Fota, Impel, Interfoam, KGHM, PGE, Komputronik, Libet, Marvipol, Milkiland, Mirbud, MFO, Ovostar, PRESCO, Sadovaya, Seko, MEDI-System, Suwary, Toya, Tesgas, ZUE, Kulczyk Investments, PKP Cargo, Best SA, MasterCard, Atmedia, Vistal Group, Indata Software, Lokum Deweloper, Home.pl, Vivus.pl, Stelmet, Dino, OT Logistics, Auto Partner, Wyborowa Pernod Ricard, Dior, Griffin Premium RE, Dow Chemicals, Apator, Bakalland, 1 C Entertainment, Eko-Okna, ASM Group, Mars Petcare, TTMS, XTPL, Metalkas, Kino Polska SA, Doktor Irena Eris, Desa, Pocco Finance, Pro Vento Energia, Reckitt Benckiser i wielu, wielu innych firm z różnych branż.

Jako ekspert i komentator zachowań osób publicznych wielokrotnie wypowiadał się w programach publicystycznych wielu stacji telewizyjnych: TVP1, TVP2 TVP Info, Polsat, Polsat News, TVN, TVN 24, TV4., a także na łamach prasy.

Autor kilkudziesięciu prac naukowych, m.in. książek:

„Slogany w reklamie i polityce” (Trio, 4 wydania),

„Pojedynek na słowa. Techniki erystyczne w publicznych sporach” (Znak, 2 wydania),

„Turban mistrza Mansura. Opowieści sufickie dla mówców i przywódców” (Zysk i S-ka).

Pomysłodawca, redaktor i współautor tomu „Sztuka debaty”, kompendium wiedzy na temat debat publicznych.

OFERTA WARSZTATÓW

1. Autoprezentacja, wystąpienia w mediach
2. Debaty, panele eksperckie
3. Wystąpienia do żywej publiczności, prezentacje ze slajdami
4. Storytelling w zarządzaniu i komunikacji
5. Warsztat z kreowania dobrego wizerunku (chwalenie w sytuacjach publicznych)
6. Erystyka w mediach
7. Erystyka w kontakcie z żywą publicznością
8. Perswazja
9. Warsztat z komunikacji kryzysowej
10. Sesje doradczo-coachingowe

1. Autoprezentacja, wystąpienia w mediach
Cel warsztatu
Rozwinięcie technik skutecznej prezentacji przed kamerą (w mediach elektronicznych) i w kontaktach bezpośrednich

Program: główne zagadnienia

Autoprezentacja
• Efekt pierwszego wrażenia: jak widzą nas inni
• Elementy wpływające na wizerunek człowieka
• Wizerunek człowieka a wizerunek instytucji
• Kreowanie pozytywnego wizerunku poprzez kontrolę zachowania
• Komunikacja niewerbalna: jak skutecznie komunikować się gestami
• Komunikacja przestrzenią – odczytywanie i nadawanie sygnałów

Wystąpienia w mediach elektronicznych
• Specyfika pracy dziennikarzy telewizyjnych
• Podstawowe formy przekazu: news, tzw. „setka”, krótka rozmowa przed kamerą, rozmowa w studiu
• Wymagania audytorium telewizyjnego
• Kryteria selekcji materiałów i wypowiedzi
• Wpływ kadru na wizerunek
• Jak się zachowywać przed kamerą aby pozyskać sympatię widowni
• Jak skonstruować dobrą wypowiedź dla mediów elektronicznych

Logistyka
Uczestnicy: osoby reprezentujące firmę w publicznych sytuacjach, mające lub mogące mieć z racji obowiązków służbowych kontakt z mediami: zarządy, management, specjaliści. W ramach ćwiczeń każdy z uczestników ćwiczy nagranie „setki” i występ podczas improwizowanej konferencji prasowej oraz rozmowę w studiu 1:1 (zależnie od liczby uczestników 2 lub 3 ćwiczenia).

Korzyści ze szkolenia
• Wzrost świadomości własnych zachowań autoprezentacyjnych uczestników szkolenia, co w bezpośredni sposób wpływa na skuteczność w kreowaniu pozytywnego wizerunku osoby i firmy
• Poprawa jakości publicznych wystąpień we wszelkich kontaktach, wyczulenie na komunikatywność, atrakcyjność wypowiedzi.
• Przygotowanie do kontaktu z mediami i/lub rozwój umiejętności w tym zakresie
• Przygotowanie do realizowania w kontakcie z mediami elektronicznymi strategii PR w zakresie prezentowania firmy lub konkretnej sprawy (wstęp do warsztatu z komunikacji kryzysowej).

2. Debaty, panele dyskusyjne i eksperckie

Cel warsztatu

Doskonalenie umiejętności pozytywnego prezentowania siebie i firmy/instytucji w wystąpieniach grupowych (dyskusje i panele eksperckie).

Program: główne zagadnienia
• Cele i funkcje społeczne debat
• Wybrane formaty debat (debata oksfordzka, debaty wyborcze)
• Debata jako sposób promowania idei
• Debata jako metoda zarządzania
• Reguły debaty a efektywność rozmowy
• Wzór dobrej debaty
• Panele eksperckie: moderowanie i zadania uczestników
• Udział w debacie a wizerunek

3. Logistyka

Optymalnym sposobem realizacji warsztatu jest połączenie go z przygotowaniem do udziału w konkretnej debacie/panelu dyskusyjnym podczas dużych imprez biznesowych (np. Forum Ekonomiczne w Krynicy, Forum Nowych Idei itp.)

Korzyści z warsztatu
• Optymalizacja wystąpienia podczas konkretnej debaty/panelu
• Wykorzystanie debaty/panelu do budowania pozytywnego wizerunku osoby i firmy
• Wzrost świadomości zachowań podczas publicznej dyskusji, debaty
• Rozwój umiejętności przedstawiania, obrony i forsowania w dyskusji/rozmowie własnego stanowiska.
• Doskonalenie umiejętności publicznej prezentacji własnej osoby i instytucji
• Zwiększenie roli debat w codziennym zarządzaniu firmą, optymalizacja procesów komunikacyjnych (wprowadzenie czytelnych i efektywnych reguł dyskusji na spotkaniach firmowych).
3. Wystąpienia do żywej publiczności, prezentacje ze slajdami

Cel warsztatu

Doskonalenie umiejętności w zakresie występów publicznych połączonych z prezentacją multimedialną (np. prezentacja handlowa, prezentacja raportu z prac, wystąpienie na konferencji branżowej).

Program: główne zagadnienia
Autoprezentacja (program j.w., jeśli szkolenie realizowane jest po szkoleniu medialnym, ten moduł nie jest powtarzany, w przypadku realizacji samodzielnego szkolenia z prezentacji ze slajdami poprzedza on zagadnienia dotyczące bezpośrednio slajdów)

Wystąpienia do żywej publiczności
• Przygotowanie wystąpienia, uwzględnianie oczekiwań i wiedzy publiczności
• Kompozycja, struktura i logika wywodu
• Analiza sali pod kątem potrzeb mówcy i wpływu na wystąpienie
• Gdzie postawić komputer, gdzie stanąć
• Utrudnienia płynące ze strony pomocy technicznych
• Jak zakomponować komunikatywny slajd
• Relacje z salą: jak je budować i utrzymywać
• Możliwości zakłóceń wystąpienia ze strony publiczności lub otoczenia i sposoby reagowania
• Odpowiadanie na trudne pytania
• Najczęściej popełniane błędy i alfabet zachowań dobrego mówcy

Logistyka
Szkolenie dla 3-6 osób.

Uczestnicy: osoby występujące przed żywym audytorium: zarząd, dyrektorzy działów, departamentów, specjaliści, ew. także handlowcy. Każdy wygłasza 10-15 minutową prezentację z krótką sesją pytań. Nagrania są szczegółowo omawiane pod kątem komunikacji werbalnej i niewerbalnej, wizerunku, relacji z publicznością
oraz ogólnej atrakcyjności i perswazyjności. Podczas omówienia wskazane są mocne i słabe strony każdego z wystąpień.

Korzyści ze szkolenia

• Doskonalenie w zakresie umiejętności prezentacyjnych, zwiększenie atrakcyjności i perswazyjności występów (co w przypadku osób prezentujących przed aktualnymi lub potencjalnymi klientami wprost przekłada się na korzyści dla firmy).
• Rozwój umiejętności kreowania publicznego wizerunku firmy poprzez styl prezentowania
• Przygotowanie do radzenia sobie z trudną publicznością i/lub niesprzyjającymi warunkami prezentacji

4. Storytelling w zarządzaniu i komunikacji

Cel warsztatu

Rozwój umiejętności w zakresie komunikowania przez opowieści, budowania wizerunku oraz kultury organizacyjnej firmy przez narracje, kreowania wizerunku lidera przez storytelling.

Program: główne zagadnienia

• Jak jest zbudowana opowieść
• Czym powinna cechować się dobra opowieść
• Skąd brać atrakcyjne opowieści
• Poznawcze funkcje narracji
• Narracja jako chwyt retoryczny: skupianie uwagi słuchaczy, uatrakcyjnianie przekazu
• Narracja a perswazja – zmiana opinii przez opowieści
• Jak wykorzystać opowieści w wystąpieniach publicznych
• Narracyjna tożsamość i motywacja
• Narracje a przywództwo: funkcje opowieści w zarządzaniu
• Opowieści w organizacjach: budowanie morale pracowników, transmisja wartości firm
• Lider opowiadający: współczesna wizja przywództwa w biznesie

Logistyka

Szkolenie dla 4 – 6 osób.
Uczestnicy: menedżerowie, specjaliści.
Uczestnicy przygotowują i wygłaszają krótkie opowieści o tematyce biznesowej lub wykorzystujące opowieść w sytuacji biznesowej. Wystąpienia są rejestrowane i omawiane pod kątem ich narracyjnej atrakcyjności, przesłania, wpływu na wizerunek firmy i lidera, sposobu wygłoszenia. Wskazywane są mocne strony wystąpień a także to, nad czym warto jeszcze pracować.

Korzyści
• Doskonalenie w zakresie konstruowania opowieści w różnych sytuacjach (komunikacja wewnętrzna, media, wystąpienia publiczne połączone z prezentacją firmy, wystąpienia okolicznościowe).
• Rozwój praktycznych umiejętności budowania opowieści.
• Wprowadzenie opowieści do kultury organizacyjnej firmy.

5. Warsztat z kreowania dobrego wizerunku (chwalenie w sytuacjach publicznych)

Cel szkolenia

Doskonalenie umiejętności pozytywnego prezentowania siebie i firmy/instytucji.

Program: główne zagadnienia

• Dlaczego Polacy nie chcą i nie umieją się chwalić
• Chwalenie się (pozytywna autoprezentacja) a relacje z odbiorcą
• Kiedy wypada się chwalić
• Jak się chwalić w sposób niezbyt dolegliwy dla odbiorcy
• Wybrane techniki społeczne akceptowanego chwalenia z przykładami ich zastosowania
• Dlaczego warto i należy przekazywać pozytywne informacje na swój temat

Logistyka
Szkolenie dla 3-6 osób.
Uczestnicy: zarząd, osoby zajmujące się w firmie (instytucji) komunikacją zewnętrzną i wewnętrzną (marketing, dział handlowy, specjaliści PR), specjaliści;
W ramach ćwiczeń uczestnicy biorą udział w aranżowanych sytuacjach, z których mają przekazać pozytywne informacje na temat siebie i firmy/instytucji, nie wywołując wrażenia przechwalania się: prezentacja ze slajdami, wystąpienie okolicznościowe, odbieranie nagrody, rozmowa w studiu w konwencji programu porannego itp. Szkolenie z założenia jest poprzedzone innymi szkoleniami z wystąpień publicznych (media,
prezentacje ze slajdami, ew. także erystyka).

Korzyści ze szkolenia

• Wzrost świadomości ograniczeń związanych z przekazywaniem pozytywnych informacji na temat siebie i firmy/instytucji
• Przełamanie ograniczeń w kontaktach międzykulturowych (zwłaszcza w zetknięciu z kulturą anglosaską), rozumienie kontekstu kultury polskiej dla przedstawicieli kultury anglosaskiej.
• Nabycie umiejętności w zakresie pozytywnej autoprezentacji i w związku z tym – zwiększenie możliwości wpływu na własny wizerunek

6. Erystyka w mediach

Cel warsztatu

Doskonalenie umiejętności w zakresie przedstawiania i obrony własnego stanowiska w rozmowach, dyskusjach i sporach publicznych.

Program: główne zagadnienia

• Wykorzystanie technik erystycznych, obrona przed atakami
• Dobre odpowiedzi na pytania a wizerunek osoby i instytucji.
• Układ relacji między dziennikarzem a gościem
• Oczekiwania widowni a zachowanie dziennikarza
• Wspólnota i sprzeczność interesów gościa i dziennikarza
• „Przesłanie” gościa a treści omawiane w czasie rozmowy lub dyskusji
• Pole dyskusji, czyli czego dotyczy spór
• Definiowanie tematu sporu jako czynnik wpływający na wyniki rozmowy
• Walka o czas antenowy
• Mosty – techniki przechodzenia od omawianej kwestii do przesłania
• Zestawy Q&A (pytań i odpowiedzi)
• Jak dobrze odpowiadać na trudne pytania
• Erystyka niewerbalna – jak gesty, poza ciała i stół wpływają na wrażenie
• Definiowanie linii sporu i „pola dyskursu”, określanie różnicy stanowisk
• Opracowanie argumentów za własnym stanowiskiem i kontrargumentów
• Komunikatywne, lapidarne i sugestywne przedstawianie własnego stanowiska
• Erystyka niewerbalna: jak atrakcyjnie zaprezentować się przed kamerą podczas rozmowy i dyskusji
• Włączanie się do głosu i obrona przed przerywaniem własnej wypowiedzi przez innych
• Kreowanie wrażenia osoby otwartej i komunikatywnej, umiejętność pozyskiwania względów widowni
• Odpowiadanie na niewygodne pytania i forsowanie własnego stanowiska i niesprzyjającej sytuacji

Logistyka

Szkolenie dla 3-6 osób.
Uczestnicy: osoby mające szansę występować w mediach i bronić stanowiska firmy: zarząd, marketing, dział PR i rzecznicy prasowi, eksperci.
Każdy przechodzi 2 ćwiczenia: rozmowę 1:1 oraz dyskusję medialną, ew. także symulację konferencji prasowej (zależnie od liczby uczestników i ich umiejętności). Nagrania są szczegółowo omawiane pod kątem komunikacji werbalnej i niewerbalnej, wizerunku, relacji z publicznością oraz umiejętności przekazania i obronienia własnego stanowiska.

Korzyści ze szkolenia

• Wzrost świadomości zachowań w rozmowie z dziennikarzem i w publicznej dyskusji
• Nabycie umiejętności forsowania w dyskusji/rozmowie własnego stanowiska.
• Doskonalenie umiejętności publicznej prezentacji własnej osoby i instytucji
• Przygotowanie do realizowania w kontakcie z mediami elektronicznymi strategii PR w zakresie prezentowania instytucji lub konkretnej sprawy.

7. Erystyka w kontakcie z żywą publicznością

Cel warsztatu

Doskonalenie umiejętności w zakresie przedstawiania i obrony własnego stanowiska w rozmowach, dyskusjach z dużymi grupami ludzi (pracownicy firmy, wyborcy itp.)

Program: główne zagadnienia
• Wykorzystanie technik erystycznych, obrona przed atakami
• Dobre odpowiedzi na pytania a wizerunek osoby i instytucji.
• „Przesłanie” gościa a treści omawiane w czasie rozmowy lub dyskusji
• Pole dyskusji, czyli czego dotyczy spór
• Definiowanie tematu sporu jako czynnik wpływający na wyniki rozmowy
• Mosty – techniki przechodzenia od omawianej kwestii do przesłania
• Zestawy Q&A (pytań i odpowiedzi)
• Jak dobrze odpowiadać na trudne pytania
• Erystyka niewerbalna – jak gesty, poza ciała i stół wpływają na wrażenie
• Definiowanie linii sporu i „pola dyskursu”, określanie różnicy stanowisk
• Opracowanie argumentów za własnym stanowiskiem i kontrargumentów
• Komunikatywne, lapidarne i sugestywne przedstawianie własnego stanowiska
• Erystyka niewerbalna: jak atrakcyjnie zaprezentować się podczas rozmowy i dyskusji
• Włączanie się do głosu i obrona przed przerywaniem własnej wypowiedzi przez innych
• Kreowanie wrażenia osoby otwartej i komunikatywnej, umiejętność pozyskiwania względów
widowni
• Odpowiadanie na niewygodne pytania i forsowanie własnego stanowiska i niesprzyjającej
sytuacji

Logistyka

Szkolenie dla 3-6 osób.
Uczestnicy: osoby zajmujące się komunikacją wewnętrzną (dyrektorzy zakładów, działów, specjaliści PR, osoby reprezentujące firmę w kontaktach z pracownikami), osoby publiczne rozmawiające z grupami ludzi (np. dyrektorzy HR).
Ćwiczenia dotyczą przedstawiania własnego stanowiska a następnie zachowania podczas sesji pytań ze strony widowni. Zależnie od liczby uczestników są to 1 lub 2 ćwiczenia na osobę (np. dobra nowina oraz zła nowina).
Nagrania są szczegółowo omawiane pod kątem komunikacji werbalnej i niewerbalnej, wizerunku, relacji z publicznością oraz umiejętności przekazania i obronienia własnego stanowiska.

Korzyści ze szkolenia
• Wzrost świadomości zachowań w rozmowie z dużą grupą odbiorców
• Wzrost umiejętności w zakresie opanowania nad salą i kreowania pozytywnego wizerunku w trakcie konfliktu
• Nabycie umiejętności forsowania w dyskusji/rozmowie własnego stanowiska.
• Doskonalenie umiejętności publicznej prezentacji własnej osoby i instytucji

8. Perswazja

Cel warsztatu

Doskonalenie praktycznych umiejętności przekonywania w sytuacjach interpersonalnych i publicznych.

Program: główne zagadnienia
• Dwie drogi przekonywania: centralna i peryferyjna
• Najważniejsze zasady retoryczne
• Profilowanie argumentacji do konkretnych odbiorców
• Komunikaty zwiększające wiarygodność i perswazyjność nadawcy
• Relacje interpersonalne jako medium perswazji
• Język a perswazyjność komunikatu:
• autoprezentacja przez styl i słownictwo
• emocje w słowach
• schematy zachowania w słowach, skrypty poznawcze
• metafora jako figura retoryczna
• presupozycja i implikatura jako techniki perswazyjne

Logistyka

Szkolenie dla 3-6 osób.
Uczestnicy: osoby na co dzień przekonujące innych do swojego zdania: członkowie zarządów, menedżerowie, specjaliści, pracownicy działów sprzedaży.
Uczestnicy przygotowują i wygłaszają wystąpienia (dwa różne) perswazyjne. Wystąpienia są rejestrowane i omawiane pod kątem ich walorów perswazyjnych: argumentacji, języka, kompozycji, oddziaływania przez środki niewerbalne, ze wskazaniem elementów atrakcyjnych a także wymagających doskonalenia.

Korzyści
• Wzrost praktycznych umiejętności w zakresie przekonywania
• Wzmocnienie argumentacji używanej w komunikacji firmowej (handlowej itp.)
• Wzrost świadomości w zakresie mechanizmów perswazyjnych, zwiększenie odporności na perswazję
• Pogłębienie rozumienia procesów komunikacji w zakresie oddziaływania perswazyjnego
• Kształtowanie nawyków dostosowywania argumentacji do odbiorcy
• Wzrost świadomości w zakresie języka i jego roli w zakresie rozumienia i percepcji rzeczywistości, a także wywierania wpływu na innych poprzez język

9. Warsztat z komunikacji kryzysowej

Cel warsztatu
Przygotowanie do zarządzania sytuacją kryzysową.
Przygotowanie uczestników do zachowania w sytuacji kryzysowej, zarówno jeśli chodzi o strategię działania, jak i o komunikację.

Program: główne zagadnienia

• Co to jest kryzys, główne obszary zagrożeń
• Kryzys z punktu widzenia reputacji firmy: jako zagrożenie i szansa
• Typy kryzysów
• Dynamika kryzysu
• Struktura i obszary działań sztabu kryzysowego
• Współdziałanie z agencją PR
• Kanały komunikacji w czasie kryzysu i ich specyfika
• Przekazywanie informacji mediom
• Dopasowanie strategii do wiedzy o sytuacji
• Strategie wykorzystania mediów i reagowania na publikacje
• Przygotowanie Q&A – narzędzia pracy podczas kryzysu
• Baza danych i pozyskiwanie informacji
• Czym można zrazić do siebie media
• „Ludzka twarz” w kryzysie
• Współpraca w zespole kryzysowym
• Możliwości wykorzystania kryzysu do kreowania pozytywnego obrazu firmy lub instytucji

Logistyka

Szkolenie dla 3-4 osób.
Uczestnicy: osoby potencjalnie pracujące w sztabie kryzysowym: członkowie zarządów, dyrektorzy zakładów, pracownicy działów PR, HR, specjaliści BHP.

W ramach ćwiczeń uczestnicy pracują nad konkretnym case study kryzysu rozwijającego się w czasie i przestrzeni. Case study jest dopasowane do specyfiki klienta, jest oparte na zdarzeniach fikcyjnych lecz prawdopodobnych.

Scenariusz warsztatu obejmuje 3 etapy rozwoju kryzysu, zostaje ukonstytuowany sztab kryzysowy (z podzielonymi rolami w zespole), który ocenia sytuację i proponuje działania oraz formułuje komunikaty. Na różnych etapach są wykorzystywane różne techniki kontaktu z mediami (oświadczenie, „setka”, konferencja prasowa). Materiały są nagrywane i analizowane pod kątem walorów komunikacyjnych, a przede wszystkim pod kątem strategii reagowania na kryzys i konsekwencji możliwych wyborów w tym zakresie. Szkolenie z założenia jest poprzedzone szkoleniem medialnym.

10. Sesje doradczo-coachingowe

Indywidualne sesje doradcze dla Prezesów, członków zarządów firm, osób zajmujących się komunikacją. Tematyka indywidualnie profilowana do potrzeb Klienta, obejmująca analizę wizerunku i działań komunikacyjnych oraz doradztwo, także przygotowanie do konkretnych wystąpień na żywo bądź medialnych, praca nad przekazem, argumentacją oraz techniką prezentacji.







Najczęściej wyszukiwani

786952 odsłon
722097 odsłon
691701 odsłon
690630 odsłon
686209 odsłon

DZIĘKUJEMY ZA ZAUFANIE